Jag söker möbelsnickeri firma som kan tillverka två innerdörrar till mig.

Jag har HSB dörrar i min lägenhet och det innebär gammal standard men dörrbladet är 3.5cm istället för 4 cm.
Jag har letat efter nya dörrar som ska passa men det är omöjligt pga dörrbladet.

Om någon vet vart man köpa sådana dörrar så vill jag gärna veta det!

Men annars så önskar jag tips på snickeri firmor i Stockholm som kan tillverka två nya dörrar åt mig.

Dörrarna ska vara enkla släta (vita) så inget avancerat. Vad kan det kosta per dörr?

Jag kan inte byta dörrkarmar och på så vis sätta in nya dörrar då det är in till toaletten och det är kaklat.

Tacksam för alla tips!
 
BirgitS
Det finns en grupp med ung. 5 möbelsnickare på Ranhammarsvägen i Ulvsunda, Bromma. Du kan ju höra med dem.
 
Tack för tipset!
Har de hemsida?
 
Vad är det för fel på de gamla dörrarna?
Tänker på att det kanske är enklare att reparera de gamla.

protte
 
prototypen prototypen skrev:
Vad är det för fel på de gamla dörrarna?
Tänker på att det kanske är enklare att reparera de gamla.

protte
Det är från 1964 och väldigt slitna och lite fuktskadade
 
Camilla1982 Camilla1982 skrev:
Det är från 1964 och väldigt slitna och lite fuktskadade
Kolla med Växthuset i Hagsätra, dom renoverar gamla innerdörrar åt bla Svenska Bostäder och Ikano.
 
Matzeball
har dörrfolie som man renoverar dörrar med om du vill/kan göra det själv med en kompis kanske. Annars borde vilken firma som helst kunna montera det. Att bygga en dörr som inte slår sig är nog rätt kostsamt gissar jag. Isodoor 4 vita dörrsidor plus lim och verktygen får du nog för i runda slänger 4000:- plus jobbet Jag tror inte du får 2 nya dörrar tillverkade för under 10.000 Ring Isodoor och prata med dem. De kanske känner till någon som gör jobbet i närheten av dig.
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.