Hej vet det nåt hur mycket kostar bygganmälan till kommun.
Måste man bifoga nåt med det .
Kag tänker flytta ut stödben i en ramverkstakstol.
mvh R.J.
 
Kostnaden vet jag inte något om. Men jag tror att bygganmälan kosta olika beroende på hur omfattande bygge det gäller. Många kommuner har en taxetabell på nätet.

Du kommer att behöva bifoga en kontrollplan till anmälan. Och du kommer att behöva konstruktionsberäkningar/ritningar för en sådan ändring.
 
Kolla på din kommuns hemsida. Det brukar finnas en hel del information eller länkar till information där.
Min kommun har ganska bra checklistor på vilka handlingar som behövs för några olika typiska åtgärder och exempel på priser.
Men minimum i ditt fall lär iallafall vara en konstruktionsritning och hållfasthetsberäkning.
 
H hempularen skrev:
Kostnaden vet jag inte något om. Men jag tror att bygganmälan kosta olika beroende på hur omfattande bygge det gäller. Många kommuner har en taxetabell på nätet.

Du kommer att behöva bifoga en kontrollplan till anmälan. Och du kommer att behöva konstruktionsberäkningar/ritningar för en sådan ändring.
Tack vem ska göra en konstruktionsberäkningar/ritningar ...och vet du pris på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.