Jag måste fråga en sak till. Grannens hus är med på lantmäterits karta, men dock är det ett streck på huset bara, på alla andra boningshus är det ett kryss, Varför då???
Sen är inte deras gigantiska dubbelgarage med på lantmäterits karta. Varför inte dååå?????? :surprised:
 
En förklaring när det gäller kartan. På bostadshus är det kryss. Streck är det på uthus, garage o dyl.
/Ojoj
 
oki! garaget då? jag har hört att de fick bygglov, men byggde tydlugen när det var byggstopp. Vad innebäer det??
 
Byggstopp ett stopp i byggandet :)

Jag tror att det är ett sorts veto som grannar kan lägga in för att överklaga bygglov. Vi hade lite problem när vi skulle bygga garaget, pga en granne som inte ville som vi ville. Vi valde att flytta garage en bit, men skulle kunnat bygga enligt den första planen. Grannen hade då tänkt överklaga bygglov till "högsta instans", under tiden tror jag det skulle varit byggstopp. Vi kunde då ha chansat på att vinna och bygga ändå, eller vänta.

Så har jag för mig att byggstopp funkar, nån annan vet säkert bättre.
 
Förmodar att Ni menar inhibation, domstolen kan, när den överklaganden begär så, försätta bygglovet i inhibation. Med det menas att inget arbete får fortsätta/utföras av det tidigare beslutet. Domstolen har skyndsamt granskat ärendet utifrån vad den överklaganden har anfört vara fel i tidigare beslut=rättsfel. Att efter detta fortsätta bygga är straffbart.
Börjar misstänka att något är fel i Impalas redogörelse.
 
Ring bygglovs kontoret och fråga om status på grannens lov....är det genomfört finns det i bygglovsarkivet. Verkar lite för stort för ett svartbygge men man vet aldrig.
 
Jag väntar med att ringa. Jag känner att jag gör allt för att få honom att inte vara så negativ istället. Om hans garage är svartbyggt får det väl varar det så länge. Jag tar upp den frågan först när det börjar hetta till riktigt ordentligt. Jag vill bara att vi får bygga vårt hus och samtidigt få alla nöjda och glada. Hoppas bara att jag inte är fööör optimistisk.
Men jag är ju rädd att det ska dra ut långt på tiden, om han ska hålla på och överklaga. Vi ska ju säga upp lägenheten nu ju.....Är det vanligt att det blir massa "förskjutningar"?? :-/
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.