H hans lindquist skrev:
Intressant idé Alexn72! Skulle nog funka fint på en större diskmaskin, men blir nog väldigt svårt att få in den i min lilla kompakta bänkmaskin.:D
Hej igen Alexn72! Nu har jag - bokstavligen - tänkt "lite utanför boxen" - med utgångspunkt från ditt förslag om en seriekopplad tömningspump. Under diskbänken finns ju gott om plats. Jag kapar avloppsslangen och ansluter en enkel pump. Eventuellt med en extra strömbrytare, så att jag kan tömma maskinen "manuellt", ifall det behövs. Alex72, har du någon idé om en lämplig pump att enkelt koppla på diskmaskinens vanliga avloppsslang?:D
 
Redigerat:
A Alexn72 skrev:
Inte riktigt mitt ämne men jag hade nog testat med denna
[länk]
Tack Alexn72! Intressant! Blir kanske problematiskt med slangkopplingarna, som ser ganska grova ut. Jag funderade ett tag på en akvariepump, men misstänker att en sådan är alltför känslig för lortvatten för att fungera bra som extra avloppspump för en diskmasin. Spännande det här!:D
 
H hans lindquist skrev:
Tack Alexn72! Intressant! Blir kanske problematiskt med slangkopplingarna, som ser ganska grova ut. Jag funderade ett tag på en akvariepump, men misstänker att en sådan är alltför känslig för lortvatten för att fungera bra som extra avloppspump för en diskmasin. Spännande det här!:D
Hej igen Alexn72! Nu har jag försökt provköra avlopps- eller tämningspumpen i min diskmaskin med direkt inkopplad 220 volt. Pumpen helt död. Gick ingen ström alls genom pumpen, som av allt att döma har en asynkronmotor. Blev nödvändigt att köpa en sprillans ny diskmaskin istället. Svider i såväl plånbok som hjärta på en kronisk gör-det-självare.:D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.