Jag har tröttnat på min Kärcher grovdammsugare. Tror det är en K3 eller däromkring. Skiten suger visserligen upp det den behöver, men om man kör bara liiiite för länge för att maximera användningen av påsen, så går det sedan inte att få ut påsen utan att densamma rivs sönder. Totalt värdelöst. Eller så är det jag som inte förstår hur man skall få loss påsen utan att den går sönder.

Hursomhelst skall dammsugaren väck. Jag vill nu ha en grovdammsugare som inte resulterar i dyra pengar för påsar.

Mina erfarenheter av sådana sträcker sig till dyra industrimodeller, inget för hemmabruk. Den ena (en Pullman) hade tömning direkt i säck och smidig filterrengöring via en liten spak. Den andra av okänt italienskt fabrikat var kraftig som få med ett stort filter man bara kan gå ut och skaka av och sen köra på tills behållaren är full och man tömmer.

Någon som har bra tips? Jag vill inte lägga mängder av pengar och behöver inte något som rymmer mängder heller. Hellre lite mindre och smidig och att jag får tömma oftare. Bara jag slipper dyra påsar. Jag behöver kunna suga upp slipdamm, sågspån, grus och skit. Lite allmänt alltså.
 
Jag har en gammal nilfisk som jag aldrig har kört med påse
Påsarna jag fick till hänger på en krok i förrådet
Det sitter ett filter i som jag skakar av vid tömning sedan puffar den automatiskt filtret vi drift om det skulle bli sämre sug
 
Jag har en Nilfisk Buddy, funkar fint att köra utan påse och även med, men den saknar "filterpuff" som den större multi modellen har.
Lite halvklent sug och överjävlig ljudnivå.
 
Har en bosch Gas 35 L AFC. Avskyr att köra den utan påsar då filtret sätter igen på fem röda om man arbetar med något finare än cutterspån.

Med påse i är det dock en dröm. Filtret behöver nästintill aldrig tömmas. Fem påsar för 11 euro får anses överkomligt med tanke på hur mycket dom rymmer.
 
B boohoo skrev:
Med påse i är det dock en dröm. Filtret behöver nästintill aldrig tömmas. Fem påsar för 11 euro får anses överkomligt med tanke på hur mycket dom rymmer.
Var köper du påsarna?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.