Min diskmaskin ESF22000DW (elektrolux) släpper inte ut vattnet. Har nu plockat isär hela fanstyget. Inuti finns en plastbehållare som utgående vattnet passerar igenom via utlopp i tvättutrymmets botten. En rund "sump" inuti denna plastbehållare ser ut att vara proppfull med gegga. Tycks inte gå att öppna och rensa. Vet ngn ngt om hur sumpen ska rensas? Ska hela plastbehållaren bytas ut när "sumpen" är fylld? Att ömsom blåsa och suga kraftigt i utloppsslangen funkade tidigare men inte nu längre.:thinking:
 
A
Bild?
 
Hej Elektroluxarn. Har tagit en bild av den aktuella diskmaskinsdelen och lagrat den i datorn. Men hur överför man foton till detta debattforum? Funkar inte att bara kopiera bilden och skriva in den.
 
Redigerat:
Tack för raderingen Hemmakatten! Har månne "Bygga Hus" någon bruksanvisning i, hur man på ett korrekt sätt lägger in foton i forumet?:thinking:
 
Se exemplet nedan
Tryck på " Ladda upp bild/video"
Användargränssnitt för att svara i en forumtråd med knappar för textformatering och uppladdning av bild/video.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Välj ett foto på datorn.
Skärmdump av ett diskussionsforum där en användare laddar upp en bild i en tråd om diskmaskiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tryck på " klistra in"
Attack Wave Pestrepeller på en trähylla kopplad till en eluttag.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Tryck på " skicka".
Klart ! ! !
 
electroluxaren skrev:
Bild?
Hej igen Electroluxaren, jag fixar inte - trots goda råd från Hasse Teknik - att överföra ett foto, som jag lag på gmail till detta debattform. Funkar helt enkelt inte. Har aldrig gjort sånt tidigare.:surprised:
 
H hans lindquist skrev:
Hej igen Electroluxaren, jag fixar inte - trots goda råd från Hasse Teknik - att överföra ett foto, som jag lag på gmail till detta debattform. Funkar helt enkelt inte. Har aldrig gjort sånt tidigare.:surprised:
Kan du inte hämta hem en kopia av fotot och lägga det i datorn - eller du kanske har en kopia i kameran/telefonen/surfplattan ? När det väl ligger i datorn, så är det lätt. Du kan också gå omvägen via "Urklipp" ( windows ) om du visar fotot på skärmen och tar en skärmdump på hela eller delar av skärmen. Sedan använder du urklippet, som bild t.ex. som detta :
Skärmdump av diskussionsforum där en användare förklarar hur man överför bilder till dator via Urklipp.
 
A
detta är ju kinesisk hightech det finns en enda sprängskiss på denna som innehåller allt och inget.
omöjligt att se något på denna skiss övht.
Jag har slutat att röra dessa sk*t maskiner.
de är nästan helt omöjliga att ta isär på något vettigt sätt. än mindre att få ihop igen.
 
electroluxaren skrev:
detta är ju kinesisk hightech det finns en enda sprängskiss på denna som innehåller allt och inget.
omöjligt att se något på denna skiss övht.
Jag har slutat att röra dessa sk*t maskiner.
de är nästan helt omöjliga att ta isär på något vettigt sätt. än mindre att få ihop igen.
Hej Electroluxaren, börjar nästan tro att du - tyvärr - har rätt, vad dessa kompakta, små kinesiska "disklådor" beträffar. Tyvärr får vi inte plats med några andra, lite större modeller i vårat lilla kök. Måste vara en bänkmaskin max 40 cm hög. Compact living you know. Därför har jag just beställt den modell, som har ersatt vår numera utgångna, trasiga bänkdiskare. Gamla apparaten får bli reservdelsmaskin. Tycks inte finns någon nämnvärd marknad för begagnade diskmaskinsdelar. Åtminstone inte i Sverige.:cool:
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.