D djac skrev:
Python hade jag sedan tidigare, installerade "ShellyMQTT - Domoticz Python Plugin" men ingen ShellyMQTT dyker i HW-listan. Kanske för att jag har Python V3.4.2?

Lite oklart hur jag uppgraderar denna just nu
Yes, kräver lägst 3.5
 
D
leby leby skrev:
Yes, kräver lägst 3.5
Har pillat lite men oklart hur jag kan installera 3.5, del av Domoticz, kör 4.10717?
 
Tack för era svar.
Jag köpte som sagt 5 st dimbara LED (5x Osram Parathom Retrofit GU10 PAR16 5.9W 927 36D ) och en Fibaro Dimmer 2 som monterades tillsammans med en momentan brytare (återfjädrande).
Den kalibrerade helt ok men skulle det funka att sätta 1 st (EN) FGB-002 för att kunna dimma ännu mer?
Dvs lampan i bilden är dvs 5 st parallellkopplade lampor. (notera att jag inte har S2 kopplat idag)

Elektriskt schema för en 2-trådig anslutning med Fibaro Dimmer, momentan brytare och en lampa.
 
D
D djac skrev:
Har pillat lite men oklart hur jag kan installera 3.5, del av Domoticz, kör 4.10717?
Löst sig och jag har fått in Python 3.5.2 nu och ShellyMQTT dyker då upp i HW-listan. Nu får jag bara vänta på dimmern innan jag kan testa!
 
  • Gilla
leby
  • Laddar…
4integration jocke4u skrev:
Tack för era svar.
Jag köpte som sagt 5 st dimbara LED (5x Osram Parathom Retrofit GU10 PAR16 5.9W 927 36D ) och en Fibaro Dimmer 2 som monterades tillsammans med en momentan brytare (återfjädrande).
Den kalibrerade helt ok men skulle det funka att sätta 1 st (EN) FGB-002 för att kunna dimma ännu mer?
Dvs lampan i bilden är dvs 5 st parallellkopplade lampor. (notera att jag inte har S2 kopplat idag)

[bild]
Nej det tror jag inte. Den är till för att du ska kunna ha riktigt låga laster. Ställ om parametern i fibaron till lägre miniminivå.
 
Kan rekommendera Nexa ZV-9101 som är vad jag skulle säga en prisvärd z-wave-dimmer, man kan även koppla in om man har en återfjädrande knapp... funkar bra hos mig...styr via knapp eller mobil/hemaut.system..
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.