Tjena

Jag ska borra genom en 20 cm tjock betongvägg och det är av yttersta vikt att jag borrar absolut rakt då jag bara har ett fåtal centimeter att spela på. Hur försäkrar jag mig om detta? Finns särskilda hjälpmedel som man kan ta till?
 
Hur stort hål? Borde väl finnas något borrmaskinsställ som kan moddas för att passa borrhammare. Annars får du hyra kärnborr med stativ som bultas fast
 
16 mm. Ska ta mig genom för att dra en nätverkskabel genom. Vill åsamka minsta möjliga skada runt hålet då båda sidorna är tapetserade.

Hålet kommer att vara alldeles intill öppningen (ingen dörr) mot hallen från vardagsrummet. På bilden syns hur tajt det är där jag tänkt mig komma igenom. Ska avlägsna fodret innan borrning. Har även lekt med tanken att såga ett jack innanför fodret som jag sedan lägger kabeln i och sedan döljer med foder och kabelkanal. Kruxet är att jag inte tror att jag har någon såg som duger till det.

Trångt utrymme vid hörnet av ett rum med tapetserade väggar och listfritt golv där nätverkskabel ska dras.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Mikael_L
LuxLuthor LuxLuthor skrev:
och det är av yttersta vikt att jag borrar absolut rakt då jag bara har ett fåtal centimeter att spela på.
Borra från andra hållet ...
 
  • Gilla
JA”Snabbe”
  • Laddar…
Eller låna en crimptång av någon.
 
Produkter som diskuteras i tråden
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.