Årets pepparkakshus blev flera affärer och en restaurang. Det finns tapeter, golv och inredning som jag har pysslat ihop i huset. Ett växthus av gelatinblad och salta pinnar. Ytterbelysning och en lyktstolpe.
 
  • Pepparkakshus som föreställer affärer och en restaurang, med växthus av gelatinblad och detaljerad inredning.
  • Pepparkakshus med affärer och restaurang, lyktstolpe, bänk och gelatinbladsväxthus.
  • Detaljerad interiör av ett pepparkakshus som föreställer en restaurang, komplett med möbler, diskar och dekorationer.
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Jakke och 27 till
  • Laddar…
Årets bygge. Samma tema som vanligt. Trodde jag skulle klara mig ifrån det i år men barnen (och frun) började bara tjata lite senare än vanligt. Brukar annars vara klar till 1:a advent. Och erkänner direkt att jag inte har två Ferrari på uppfarten. Inte röda iallafall... Annars är det en icke-skalenlig kopia av huset.
 
  • Delar av ett pepparkakshus i olika former på ett köksbord, redo för ihopsättning.
  • En stekpanna med gryta på en spis i ett hemmakök, framför en mosaikbacksplash.
  • Pepparkakshus som liknar användarens hem, på ett bord dekorerat till jul med ljusstakar och julstjärna.
  • Handgjort pepparkakshus som är en kopia av användarens hem, med belysning, på ett vitt bord.
  • Gilla
Maria T och 4 till
  • Laddar…
Ni som gör kopior på era hus, kör ni på frihand eller gör ni mallar först?

Bomulls underlaget som ni använder, är det någon särskilda bomulls ark? Eller är det vanliga bomulls påsar?
 
  • Gilla
pelkon
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Ni som gör kopior på era hus, kör ni på frihand eller gör ni mallar först?

Bomulls underlaget som ni använder, är det någon särskilda bomulls ark? Eller är det vanliga bomulls påsar?
Jag har gjort en mall för många år sedan. Hade en större mall tidigare men då blev det för stort.
 
  • Gilla
crazytok
  • Laddar…
Handgjort pepparkakshus som föreställer ett julpyntat kvarter med snödekor på bord. Handgjorda pepparkakshus dekorerade med glasyr som bildar ett juldekorerat kvarter. Handgjorda pepparkakshus som representerar ett julpyntat kvarter på ett bord. Handgjord pepparkakshusmodell föreställande ett juligt kvarter med dekorativa detaljer och snödekorationer.
Här kommer mitt bidrag till tävlingen! Ett juligt kvarter
 
  • Gilla
  • Älska
yonna och 11 till
  • Laddar…
Hemgjord pepparkakshusmodell med rosa tak och dekorerad hundkoja. Pepparkakshus och hundkoja dekorerade med glasyr, på en tallrik. Hantverksmässig pepparkakshusmodell och hundkoja med dekorativt sockerglasyr. Handgjord pepparkaksstuga och hundkoja med dekorationer och en liten pepparkakshund framför. Vår lilla stuga med tillhörande hundkoja
 
  • Gilla
Maria T och 2 till
  • Laddar…
T
S silwer skrev:
Finns på Ica.
Den är värdelös, rekommenderar limpistol! ;)
 
T twoody skrev:
Värdelös tycker jag.
Japp, jag har provat den med. Riktigt kass, mitt hus blev såhär;
 
  • Sammansatt bild av en person i röd jacka och en kollapsad pepparkakshusdekoration på ett bord med strössel.
  • Gilla
  • Haha
yonna och 2 till
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Japp, jag har provat den med. Riktigt kass, mitt hus blev såhär;
Fram med limpistol :D
 
2019 års bygge. Hela bygget är ätbart (förutom en inbyggd ljusslinga), 5 kg deg och 2 kg hårda karameller.
 
  • Ätbar kyrka av pepparkaksdeg och karamellfönster med ljusslinga, placerad på köksbänk.
  • Gilla
yonna och 8 till
  • Laddar…
Ett detaljerat pepparkakshus med belyst staket, LED-belysning, tegelfasad, julgranar och snödekorationer. Stort detaljerat pepparkakshus med belysning, tegelfasad, belyst staket och snölyktor. Detaljerat pepparkakshus med belyst staket, LED-belysning under tak och snölyktor samt tegelfasad. Elaborate edible gingerbread house with lit-up fence, LED under-roof lighting, and snow lanterns, with a brick facade design. Stort ätbart pepparkakshus med belyst staket, LED-takbelysning och snölyktor, samt tegelfasad. Detaljerat pepparkakshus med belyst staket, ledlampor och snölyktor på ett täckt med snö. Ett detaljerat pepparkakshus med belyst staket, LED-belysning under taken och en tegelfasad, placerat på en snödraperad yta. Årets pepparkakshus. Ett ganska stort hus som är helt ätbart sånär som på belysningen och granarna
I år ville jag ha mer belysning, både i och utanpå huset. Så det blev ett belyst staket, ledlampor under taken och snölyktor. Tegelfasaden var också något nytt och kul att testa:))
 
  • Gilla
  • Wow
  • Älska
Jakke och 27 till
  • Laddar…
Okej. Jag ger upp... ni vinner! Går o lägger mig o drar täcket över huvudet nu.... :surprised::surprised::oops::dizzy:
 
  • Gilla
  • Haha
yonna och 4 till
  • Laddar…
C crazytok skrev:
Okej. Jag ger upp... ni vinner! Går o lägger mig o drar täcket över huvudet nu.... :surprised::surprised::oops::dizzy:
Fast kolla förra årets tråd. Knappast snyggaste eller häftigaste huset som vann då...
 
T Turbo_Tail skrev:
Den är värdelös, rekommenderar limpistol! ;)
Mjo limpistol I all ära, men om man har ungar som vill äta upp den, så är ju inte de så smart.
Hela huset jag byggt är med sånt. Men man får ju ha lite stöttar tills det torkat.
 
Alla bidrag är ju bidrag.
Sonen på 4 har gått bananas.
Det snöar väldigt mycket hos oss enligt han.
 
  • Pepparkakshus dekorerat med massor av marshmallows och godis för att likna snö.
  • Gilla
  • Älska
yonna och 13 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.