hsd hsd skrev:
Sånt skräp är bara tidstjyvar, lämna tillbaka och välj ett annat system det finns många att välja på
Nu var lämna tillbaka inget alternativ. TS hade ju inte ens garanti kvar.
 
J j-o75 skrev:
Jag har för mig att det blev lite bättre, men samtidigt så bryter den nätet hela tiden.
- Vad har du i andra änden, jag menar är det en switch, router eller direkt till fiberbox/mobilt bredband?
- Får du samma hastighet med både bredbandskollen.se eller speedtest.net?
 
Fairlane
Jag testade just bredbandskollen hos mig (med bara en puck, de andra har jag inte hunnit fixa än).
Fibermodem och pucken sitter på vinden och jag på övervåningen, med en laptop och kör trådlöst.
Hastighet 237/237 (har 250/250 abbonnemang), så det känns helt ok.
Ska försöka hinna få in fler puckar i helgen och se hur det påverkar.
 
7ender
Jag har tre puckar Lyra mini (mesh) som tidigare funkat väldigt skakigt. FW-uppdateringar lyckades aldrig på de sekundära noderna, bara på mastern.

Lösningen för mig var att resetta sekundärerna och temporärt skapa nya nätverk för vart och ett av dem. Som master med kabel installerades FW utan problem. Sen dess har det funkat perfekt.
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
Med flera enheter i mesh-läge är samma fw extra viktigt. Om jag uppfattade det hela rätt var det problem med bara en puck igång dvs endast med mastern kopplad till internet.
Jo, det stämmer. Med två olika, först med nya FWn efter uppgradering, sen med en annan ej uppgraderad puck (som master?).
Fast TS har inte varit tydlig med vad de andra Lyrorna gjorde eller gör. Han kan ju haft dessa igång. De behövs väl för att få bra täckning i huset....?
 
J j-o75 skrev:
Ja jag följde exakt instruktionen fån support. Sen lyste det rött.
Det är mer intressant vad som hände innan.
Lyste det lila? (rescue aktiverat)
Blinkade det grönt och lila? (Laddar ny FW)
Blinkade det sen diverse olika färger (uppgradering och omstart)
Lyste det fast vitt sken? (FW installation/uppgradering klar).
 
Claes Sörmland
J j-o75 skrev:
Någon som har en ide?
För tre dagar sedan kom en ny firmwareuppdatering. Uppdatera alla enheter och installera från början igen. Om de har olika versioner så anslut dem en i taget mot nätet och uppdatera den vägen.

Skärmdump av ASUS Lyra firmwareuppdatering information med versionsnummer och nedladdningsknapp.

Just det ja, du sitter inte med nån gammal urk-app för Lyra som är två år gammal. Den som gäller nu heter "ASUS router".
 
Boilerplate4U Boilerplate4U skrev:
- Vad har du i andra änden, jag menar är det en switch, router eller direkt till fiberbox/mobilt bredband?
- Får du samma hastighet med både bredbandskollen.se eller speedtest.net?
Det är direkt till boxen från väggen. Jag har inte mätt med speetest
 
blackarrow blackarrow skrev:
Det är mer intressant vad som hände innan.
Lyste det lila? (rescue aktiverat)
Blinkade det grönt och lila? (Laddar ny FW)
Blinkade det sen diverse olika färger (uppgradering och omstart)
Lyste det fast vitt sken? (FW installation/uppgradering klar).
Det blinkade i rätt färger förutom att det inte slutar med vitt utan rött.
 
7ender 7ender skrev:
Jag har tre puckar Lyra mini (mesh) som tidigare funkat väldigt skakigt. FW-uppdateringar lyckades aldrig på de sekundära noderna, bara på mastern.

Lösningen för mig var att resetta sekundärerna och temporärt skapa nya nätverk för vart och ett av dem. Som master med kabel installerades FW utan problem. Sen dess har det funkat perfekt.
Jag har gjort nytt nätverk och kört reset. Men det blir inte bättre.
 
Claes Sörmland Claes Sörmland skrev:
För tre dagar sedan kom en ny firmwareuppdatering. Uppdatera alla enheter och installera från början igen. Om de har olika versioner så anslut dem en i taget mot nätet och uppdatera den vägen.

[bild]

Just det ja, du sitter inte med nån gammal urk-app för Lyra som är två år gammal. Den som gäller nu heter "ASUS router".
Min heter asus lyra. Är det fel?
 
Fairlane
Jag har kört Asus Lyra appen också. Jag kände inte till den nya appen tills för 5 minuter sen. Nu har jag installerat den nya också och den ser ju trevligare ut.

Jag har nu fått igång alla mina tre Asus Lyra Trio, men vi får väl se om jag har något internet imorgon...

En sak som jag märkt är att reset inte riktigt verkar fungera. Jag har resetat enheterna flera gånger. Helt plötsligt såg jag "nedervåningen" som jag aldrig sett tidigare i appen. Valde att ta bort den och sen ansluta igen. Nu verkar det fungera igen, men som sagt, vem vet hur det ser ut imorgon...
 
Claes Sörmland
J j-o75 skrev:
Min heter asus lyra. Är det fel?
Jag hade en sån app till mina tre Asus Lyra Mini. Men efter en firmwareuppdatering för kanske ett år sedan (minns ej exakt) så bytte Asus till deras generella AIMesh-teknik även för Lyra-serien och då slutade appen ASUS Lyra att fungera med enheterna. Inte ett ord eller en varning men jag hittade så småningom infon på deras hemsida efter att ha svurit i ett par timmar över att skiten inte fungerade. Nedladdning av appen ASUS router istället så funkar det utmärkt.
 
Claes Sörmland
J j-o75 skrev:
Det blinkade i rätt färger förutom att det inte slutar med vitt utan rött.
Japp, så blir det med den gamla felaktiga appen.
 
Claes Sörmland
  • Gilla
Boilerplate4U
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.