Hej,

Försöker leta info om denna men går bet, är det någon som har inhandlat den och är nöjd/missnöjd?
Har en platt tomt men behovet runt om alla delar som är belägna på tomten så pratar vi säkert 100-130m att putsa, vill ha batterimaskin och då man har säkert 4-5 18v makita batterier och minst två laddare ligger så känns ju denna rätt.

Det jag inte blir klok på är när man läser beskrivningar på olika säljsidor är följande:

* Ingår nylonbladen?
* kan man komplettera med dom om dom inte ingår?
* vilken tråd skall användas (dimension)?

Finns även en mindre modell som säkert fungerar för "husbehovet" men ja ni förstår...
 
Nu har jag inte exakt samma modell utan DUR365UZ. Jag trodde faktiskt att klinga ingick där, men det gjorde den inte. Så det fick jag beställa i efterhand, fick faktiskt leta lite, det var inte fullt så enkelt att hitta, slutade med att jag beställde det som reservdelar från industriboden. Klingan i sig gick väl att hitta, men behövde ju delarna för att fästa den också. Så du är inga problem att få tag i delar i efterhand, bara att höra av dig till industriboden, snabb service och helt ok priser.

Har du redan ett gäng batterier hade jag faktiskt nästan rekommenderat 365'an, det skiljer ju inte så väldigt mkt i pris på nakna maskinerna, och att kunna köra med sele och ett "riktigt" handtag/grepp är väldigt skönt. Den är definitivt inte för stor för "husröjning", det är det jag har den till, det större kör jag med en av husqvarnas större bensinare.
 
  • Gilla
Hellmans
  • Laddar…
Har en 181:a som jag använder för att hålla efter kanterna och de ofrivilliga kirskålsodlingarna på min lilla tomt (700 m2) och tycker att den sköter sig fint. Köpte även min som naken modell utan batteri, men det ingick ändå förhållandevis mycket trimmertråd (nylon) och en enklare men fullt duglig sele. Klarar hela tomten med marginal på ett 5 Ah-batteri.
 
  • Gilla
Hellmans
  • Laddar…
N Nyrostad skrev:
Har en 181:a som jag använder för att hålla efter kanterna och de ofrivilliga kirskålsodlingarna på min lilla tomt (700 m2) och tycker att den sköter sig fint. Köpte även min som naken modell utan batteri, men det ingick ändå förhållandevis mycket trimmertråd (nylon) och en enklare men fullt duglig sele. Klarar hela tomten med marginal på ett 5 Ah-batteri.
Måste vara mycket att köra hos dig, jag tar mig ett varv runt min tomt på 1000m² på två pluppar av ett 5ah.
 
P Prodigys skrev:
Måste vara mycket att köra hos dig, jag tar mig ett varv runt min tomt på 1000m² på två pluppar av ett 5ah.
"Med marginal" hintar väl om att han 1-2 pluppar kvar kanske? D.v.s ungefär samma som dig :rofl:
 
mrVoodoo mrVoodoo skrev:
"Med marginal" hintar väl om att han 1-2 pluppar kvar kanske? D.v.s ungefär samma som dig :rofl:
Lite så, ja... ;)
 
Hur är denna DUR187 trimmern? Funderar på att skaffa nån av Makitas batteritrimmers.
 
Har Makita men vet inte ecakt modell på trimmern
Men är nöjd med den och de andra maskinerna jag har (borrmaskin, skruvdragare och häcksax)
Köp batterier med bra kapacitet så du inte behöver byta så ofta
 
Har en makita batteri trimmer, kör en vanlig villaträdgård på ca 1300m2 (kanter runt träd osv) ca 6 ggr på ett fulladdat 5.0ah batteri. Och den har bra med kraft , är ingen röjsåg men tar absolut gräs och grövre växtlighet
 
Vart ett köp av ett makita skruvdragar/slagskruvdragare och 3st 3Ah batterier. Så tänkte skaffa nån av makitas grästrimmers, blir mer trimmade sen robotinköp. Så nu känns det inte som att julas meec multiseries trimmer räcker till längre.
 
Ett bra val
Makita har väldigt bra kvalitet
Och finns till bra priser emellanåt påolika byggvaruhus. Enda gången jag handlar på ett icke namngivet byggvaruhus är när de har riktigt bra priser på Makita
 
Men köp batteri med större kapacitet på någon svensk webbshop
3 Ah räcker inte så länge
 
Makita har ju lite olika trimmers, vilka är det ni har?
 
Har en DUR365 här. Köpte den i somras för 2990:- från verktygsvaruhuset. Naken maskin men trimmerhuvud, klinga i stål och även den med 3st blad ingick då.

Väldigt nöjd med batteritiden. Så skönt med en tyst trimmer också... Den röjer det mesta på effektläge 2/3 och har då en batteritid på över 1.5h. Är det värre ogräs och sly så blir det högsta effekt, där får man ut ca 40min effektivt arbete (2*5Ah). Då jag har 4st 5Ah batterier och en dubbelladdare kan jag i princip köra non-stop.
 
  • Gilla
Hapsdog
  • Laddar…
Har en dur181 som klarar allt i gräsväg men sly är den för klen till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.