Hej,
Fick nyligen hem ett nytt spabad (X6L Villeroy & Boch) men till min stora irritation får jag inte upp tempen över 10 grader. Jag fyllde upp badet och lät pumparna gå igång i en startsekvens, ändrade därefter till 38 grader och ställde in mode - standard och lät det stå över natten. Det finns en heat-lampa som blinkar högfrekvent men jag verkar ha fastnat i något typ av sleep-läge.

Som ett första steg i felsökningen vill jag förvissa mig om att elen är rätt inkopplad och de små switchbrytarna i rätt läge?
Värme/styrbox är Balbo BFGS501S se bilder för inkoppling och kopplingsschema. Badet är inkopplat med 3x16A och de båda byglarna (vit och blå) borttagna

Switcharna är inställda enligt följande:
1. Testmode off
2. Standard mode only (borde kanske vara std/eco/sleep modes?)
3. Digital duplex panel (oklart vad det betyder)
4. Off
5. Non-circ (p1-2spd) (lite oklart, pump kan köras i 2 lägen kanske något med det?)
6. 50 Hz
7. Pnl layout: Jet/LT/Down/Up (oklart om det här ska ändras?)
8. Degree C
9. 1-speed pump 2 disabled (verkar logiskt, finns bara 1 pump)
10. Low amp mode (oklart vad det innebär?)
 
  • Styrbox för spabad med synliga trådar, kopplingar och elektronikkort.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Schematisk illustration och kopplingsschema för en Balboa BFGS501S värme/styrbox för spabad, med tekniska detaljer och inställningar.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Jag skulle först och främst hört mig för där jag köpt spabadet.
Ofta så är kopplingsschemat och skissen över dip switcharna för den amerikanska marknaden. Fick du ingen svensk manual med?
Jag har själv råkat ut för det du beskriver. (Balboa) Spabadet fastnade i eco-mode och kom ej över 10 grader.
I mitt fall blev det byte av moderkortet i powerpacken.
 
Har du testat att avlufta rören, ifall det är en luftficka som behövs komma ut?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.