Jag kör så, hade iofsig en annan kanalfläkt sedan tidigare som jag använder. Avluften/ frånluften blåser jag ut genom en 3cm hög och 60cm bred springa under ll/vp. Alltid isfritt under den...
 
  • Gilla
Dan L
  • Laddar…
Har man problem med lukt, eller radon, kan det vara bra med undertryck, annars ser jag inte syftet med det?

Du måste ju täta grunden noga "utåt" så all luft som kommer till inte kommer utifrån.
 
  • Gilla
Dan L
  • Laddar…
Det är noga tätat utåt. Började med fläkten. Den gjorde så pass att golvbrädorna började knarra, med det var långtifrån tillräckligt. Detta är i en stuga i Smålandsskogarna som inte besöks så ofta på vinterhalvåret. Grundvärme på vintern med ll/vp, vilket utedelen är monterad 1m högt. Kom dit en gång och isen nådde bottentråget på utedelen, blev att ta fram yxan..

Som jag skrev i förra inägget. "Avluften/ frånluften blåser jag ut genom en 3cm hög och 60cm bred springa under ll/vp. Alltid isfritt under den...". Det är värt den driftkostnad som blir av kanalfläkten att aldrig behöva bry sig om smältvattnet o isen.
 
Använder bara fläkten på acetecen. Hörs ingenting och verkar ge ett tillräckligt med undertryck under våran kåk.
(hade dock ingen lukt i grunden utan avfuktaren)
 
  • Gilla
Dan L
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.