A
Fungerar kanske till och med bättre...
 
Vi kunde inte få upp luckan med full, blöt maskin och servicetekniker kunde tidigast komma om två veckor. Denna instruktion hur man får upp luckan var klockren! Nästa steg blir att försöka reparera! Stort tack för denna delning!
 
  • Gilla
christian.delen
  • Laddar…
PatrikEklanda PatrikEklanda skrev:
Vi kunde inte få upp luckan med full, blöt maskin och servicetekniker kunde tidigast komma om två veckor. Denna instruktion hur man får upp luckan var klockren! Nästa steg blir att försöka reparera! Stort tack för denna delning!
Var det Bosch egna tekniker som hade så lång väntetid?
 
Jag vet inte om det är Bosch egna tekniker som kommer eller någon de anlitar, men det var den första tid jag fick när jag ringde direkt till Bosch. De anmälde det dock som prioriterat ärende så jag skulle hamna före i kön om det blev återbud. Nu lyckades jag ju öppna luckan och kan nog även tvätta så ingen kossa på isen.
 
Bosch har egna tekniker i storområden runt Göteborg, Stockholm och Malmö. Så bor du inom rimligt avstånd från någon av dessa städer är det deras egna. Bara lite förvånad över den långa tiden.
 
Jag bor i Mölndal så det är definitivt storgöteborg.
 
J Johannabacken skrev:
Fungerade!
(Antagligen för att jag använde en blå påsförslutare från Ikea)
OBS: Den får inte bli för djup, då går inte haken igen.
Tack så jätte jättemycket!!! Du räddade min dag, min tvätt och min ekonomi.
 
  • Gilla
Johannabacken
  • Laddar…
N nylen8007 skrev:
Hittade denna:
[media]
Kommer nog testa att laga den på liknande sätt
N nylen8007 skrev:
Hittade denna:
[media]
Kommer nog testa att laga den på liknande sätt
Tack för tipset!
Fungerar klockrent.
 
  • Gilla
ghu
  • Laddar…
p-pennan p-pennan skrev:
Bifogar bild på hur jag ersatte klacken som gått av. Förborrade 3hål och satte i några skruv. Fungerar lika bra som innan.
[bild]
Mycket bra tips, jag satte endast en skruv. Lite pill för att få den på precis rätt ställe, men det tog mig som inte särskilt händig ca 40 minuter, och jag skulle vilja hävda att det nu är bättre än innan. Eftersom den där plastklacken bevisligen är klent dimensionerad. Tack för bra tips här på forumet! Sparade säkert en ordentlig slant jämfört med den lösning jag tänkte från början: Att ringa en reparatör.

(Det är inte omöjligt att klacken är dimensionerad som det är med mening, för att den delen ska gå av om någon gör våld på lucka, istället för att tvättmaskinsluckan ska öppnas under tvätt.)
 
  • Gilla
p-pennan
  • Laddar…
Någon som kan förklara hur ni fått det hör trixet att fungera? Jag har satt dit en skruv. Funkade inte. Testat med en bit av påsklämma. Funkade inte.
Jag får inte det att passa med själv låsmekanismen. var exakt ska detta sitta och hur mycket får de sticka upp?
 
Har varit utan handtag i ett par år och öppnat luckan m h a metallregeln. Nu har den övre fästpunkten för regeln gått av. Beställde en ny lucka från Bosch. Först var den lovade leveranstiden två månader. Nu säger dom att den kan leveras först i mitten av december, dvs fem månader efter beställningen. Att man har en så pass usel lösning för lucköppningen på en dyr maskin och inte kan leverera en reservdel är upprörande. Jag får väl hitta på en lösning själv för fästörat och nästa gång köpa något annat fabrikat. Någon mer Bosch- apparat blir det inte för mig. Bosch tar inte problemet på allvar. Antagligen vill de sälja en ny maskin istället, men där tar dom fel. Värre "bad will" kan man inte skaffa. Hade dom varit smarta, hade dom haft lagret fullt med reservluckor och delar till dem och gett dem gratis till sina kunder eller åtminstone sålt dem till självkostandspris.
 
A
varför gör man ett nytt konto för att samma dag skriva sitt enda inlägg där man skyller på tillverkaren för att man inte har reparerat tidigare?
 
electroluxaren skrev:
varför gör man ett nytt konto för att samma dag skriva sitt enda inlägg där man skyller på tillverkaren för att man inte har reparerat tidigare?
Vad är problemet? Frågan är aktuell för mig här och nu och jag känner mig fri att beskriva vad jag känner enligt forumets regler. Det här forumet är väl ändå inte "flashback" för folk med för trång mössa på huvudet. Köp en större så mår du kanske bättre sedan! Eller kontakta vårdcentralen för remiss. Slutdiskuterat med dig!
 
A
Glöm inte att ta din medicin!
 
N nylen8007 skrev:
Hittade denna:
[media]
Kommer nog testa att laga den på liknande sätt
Sjukt bra illustration. Tack för den. Löste mitt problem till 100%

Hälsningar

Martin
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.