Jag har en LindabDoorline från 2007 som har fungerat perfekt tills härom dagen. När man trycker på fjärren så verkar det som motorn inte verkar dra upp porten i början. Man får hjälpa den en 50cm sedan går det bra resten av vägen upp.
Är det någon som har nått bra tips?
 
A
Kärvar något,är fjädrarna hela?det händer att dom går av ibland,prova frikoppla motorn och manövrera porten manuellt för att känna om det går tungt,trött motor osv:)
 
Frikopplar jag den så rullar den lätt. Men det är precis i starten så visst kan det kärva någonstans men har smort allt samt känt på hjulen så dom snurrar. Vajrar och allt annat ser juste ut.
Tänkte mera om någon vet om motorerna kan börja bli svaga eller något.
 
Det brukar vara motorer med kondensator och hjälplindning i portöppnarna. Det kan vara kondensatorn som har gett sig. Kolla om det finns en liten "metallburk" med en sladd som går in i motorn, kondensatorer brukar kunna paja, när det blir kallare.
 
  • Gilla
Tobbe G
  • Laddar…
Min port (annan modell dock) har en liten potentiometer som man kan ljustera som styr vid vilken belastning den ska ge upp. Någon gång per år brukar man märka att det är dags att smörja eller att saker går trögare och då köper jag mig lite tid genom att dra upp den på max. Kolla om du har liknande funktion för att ställa in "Giljotinen" på kill istället för en lätt smekning
 
  • Gilla
Tobbe G
  • Laddar…
Tack då har jag lite tips att kolla upp i helgen! (y)
 
Har du nån kompis som är elektriker så kan du be han/hon att mäta upp hur mycket ström motorn drar när du kör den
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.