Hej! Skulle behöva lite info om just den kaminen. Hur nära väggen den får stå, effekt osv.

Tacksam för svar! =D
 
Electrolux Martin , den kaminen är typ 20 år gammal den är väl av gjutjärj med et plåt hulje den blir redigt varm , vad jag har hört så så ogillar sotaren ny installationer av just Electrolux Martin , det här med sotaren de är vad jag har hört och inte ren fakta
 
Mycket gammalt inlägg men jag har också letat efter info om den kaminen. Vare sig Electrolux eller Martin har något på den. Finns en mystisk spak i plåt längst ner till vänster som jag inte vet vad det är. Sprängskisser vore kanon...
 
Tombrittberg
Mekatronikbruno Mekatronikbruno skrev:
Mycket gammalt inlägg men jag har också letat efter info om den kaminen. Vare sig Electrolux eller Martin har något på den. Finns en mystisk spak i plåt längst ner till vänster som jag inte vet vad det är. Sprängskisser vore kanon...
Var sotare under 80talet och minns den här kaminen, den var inte så vanlig men har för mig att det fanns en sotlucka i centrum på översidan.
Hoppas att du får tag på något mer om eldstaden.
 
  • Gilla
Mekatronikbruno
  • Laddar…
Tror jag ska meka isär den lite, jag behöver ju byta spjällaxel. Vet du vad plåtreglaget i nedre bakre högra hörn är för något, skjuts in och ut längs med spisens bredd?
 
Tombrittberg
Mekatronikbruno Mekatronikbruno skrev:
Tror jag ska meka isär den lite, jag behöver ju byta spjällaxel. Vet du vad plåtreglaget i nedre bakre högra hörn är för något, skjuts in och ut längs med spisens bredd?
Ingen aning. Men kanske ett spjäll för att stänga/öppna luften till förbränningen?
 
Det är en bit av glasrutan som är trasig, kan det vara därför jag inte märker någon skillnad när jag drar i spaken?
 
  • Gilla
Tombrittberg
  • Laddar…
Tombrittberg
Mekatronikbruno Mekatronikbruno skrev:
Det är en bit av glasrutan som är trasig, kan det vara därför jag inte märker någon skillnad när jag drar i spaken?
Om det är glas borta så kan det säkert påverka.
 
  • Gilla
Mekatronikbruno
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.