Jag tänker spackla hålkäl mellan golv och gippsvägg i garaget men vad ska jag spackla med? Fungerar Husfix? Det kommer inte att vara särskilt mycket vatten i garaget då det ska användas som mekgarage och förvaring av hobbybil. Någon gång kanske bruksbilen tas in och töas upp men i huvudsak kommer det att vara torrt i garaget och några bilar kommer inte att tvättas där.

/Mats
 
Ett alternativ jag funderat på är att sätta en sockel av klinker runt väggen. Vet inte vad som är bättre och enklare?

/Mats
 
Ardex har jag också bra erfarenhet av så det är nog ett bra tips. Ska kolla upp det.

/Mats
 
Fördelen med en sockel av klinker är väl att jag slipper kladda så mycket på det redan epoxymålade golvet. Det var väl lite bakvänt att måla golvet först men jag har tjuvmekat lite i garaget och jag ville ha lite skydd mot oljespill.

/Mats
 
Använde det spacklet till hålkär.
 
Har du klinkers på golvet då också? Jag har målat golvet med epoxy från Nils Malmgren. Det är otroligt tåligt och bra på alla sätt men svetsloppor tål det tyvärr inte. Annars hade det nog varit bra med klinkers så högt upp men jag tror inte att jag kostar på mig det. Det drar iväg så mycket i kostnad ändå. Sedan skulle man kanske ha behövt regla tätare om det ska hålla.

/mats
 
garvin garvin skrev:
Använde det spacklet till hålkär.
Ardex?
 
Ja ardex a46 finns a45 också är bara för invändigt.
 
S senmathal skrev:
Har du klinkers på golvet då också? Jag har målat golvet med epoxy från Nils Malmgren. Det är otroligt tåligt och bra på alla sätt men svetsloppor tål det tyvärr inte.

/mats
Jag har låtit golvet vara betongrent av just den anledningen. Övervägde klinkers på golvet men det känns dyrt och lite skört; rätt var det är så står man där med handsläggan och ska räta ut nåt plattjärn mot golvet!
Betong är fult men praktiskt.
 
Då jag håller på mest med bilar så vill jag ha något som det är lätt att torka upp oljan ifrån och där fungerar epoxyfärgen perfekt. Jag var väldigt glad för det senast när jag misslyckades med ett oljebyte. Jag har en sådan där platt svart balja med en försänkning som Biltema säljer som man tappar oljan rak ner i. Tyvärr missade jag att öppna luftpluggen så oljan hann inte ta undan och hälften for på golvet. Svart härlig olja från en diesel. Som tur hann jag hindra oljan från att rinna ner i golvbrunnen.

Men visst kommer det att bli lite märken efter rostlagning framöver men det får jag väl stå ut med. Jag får väl måla om vart tionde år :)

/Mats
 
Redigerat:
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.