Vi har en liten toalett (ej våtrum) och tänkte göra en snabbrenovering av ytskiktet. När det kommer till plastmattan på golvet funderar vi på att måla den men läste då att det kan frigöras ämnen som ej är bra för hälsan när man målar på plastmatta? Andra alternativet var att lägga laminatgolv men verkar besvärligt att såga runt toalettstol och utanpåliggande rör från toaletten. Har någon här några åsikter eller erfarenheter?
Liten toalett med slitet brunmönstrat plastgolv, vit toalettstol och vägg med tapet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
BirgitS
För mig så går laminatgolv bort eftersom jag tycker att man behöver städa toaletter på ett sätt som inte funkar med laminatgolv. Det blir ju en del stänk kring en toastol som jag tycker kräver mer vatten och rengöringsmedel än vad som är bra för laminatgolv.
 
  • Gilla
ratax
  • Laddar…
Måla absolut! Fråga i färgaffären efter en lämplig färg bara. Föreslår en mellangrå

Antingen målar du eller så byter du ut mattan mot en ny. Det är inte våtrum men det är väldigt skönt att ha ett slabbsäkert golv om det händer en olycka..
 
  • Gilla
ratax
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.