Nu har vi äntligen fått vårt bygglov! Men vad händer nu då? Vi har ju inte gjort det sista avropet på huset än, även om jag hoppas det blir klart i dagarna. Men när börjar det hända något, hur lång tid brukar det ta innan de börjar gräva och så???
 
På måndag börjar "vi" med målningen! :D :D
 
Har en ny under uppbyggnad.
Kommer fyllas på med mer efter bygglovet är klart och allt rullar igång.

http://villa.blogg.se
 
Färsking med SKRIVANDET här på forumet men mycket är läst under året som gått, tomtletandet är nu över och vi tar nästa steg mot drömmen om

Huset på klippan vid havet

Fråga: Någon som märk något NEGATIVT med att blogga/göra hemsida av sitt husbygge (tänker mest i förhållande till leverantörer, grannar, myndigheter, svenska avundsjukan etc)
 
Finns det någon som bygger ett CENTRALT hus så kan ni få låna/köpa domänen www.centralt.se då vi nu flyttat ut i naturen... :)
 
Vi har flyttat in, underbart...
men vi har lite kvar att göra, tex panel i hallen och lite lister och så.
Jag har lagt ut lite bilder.

Roger
 
Ja man blir aldrig nöjd det är tydligt ;D Hittade en blogg sida på svenska som var lättare att förstå,och inkompitent som man är så gjorde jag en ny :-/
Hoppas att det inte gjorde nått?? ::)
http://villajuslin.blogg.se/
 
Vår sida är osse igång nu... uppdateras allt eftersom det finns bilder men vi e där istort sett varje dag och fotograferar.. Halva nöjet e ju att springa runt o ta bilder på allt som händer..

http://www.clippern.se/tyr
 
Benny & Lina vilken fin tomt verkligen idylist läge :pBlir nog jättefint när det är klart ;)
 
>:( Fick precis reda på att vårt hus nog blir 2 månader försenat, så det är det en hel semester som är "bortkastad" + att vi inte har nån vettig tid att göra klart allt sedan >:(
 
lier skrev:
Benny & Lina vilken fin tomt verkligen idylist läge  :pBlir nog jättefint när det är klart ;)
Vi hoppas på de..
Vi är helnöjda med att vi fick en hörntomt med landsväg på ena sidan och en liten pluttväg för oss boende på framsidan (4 andra hus i dagsläget, kommer 1 till senare). På sidan med landsväg har vi lång utsikt över massa åkrar och samma på baksidan förutom halva längden där grannhuset finns. Kan inte bli mycket bättre.

tygrrress skrev:
>:( Fick precis reda på att vårt hus nog blir 2 månader försenat, så det är det en hel semester som är "bortkastad" + att vi inte har nån vettig tid att göra klart allt sedan >:(
Surt som f_n.
 
Sent omsider har jag byggt om hela hemsidan... och därtill faktiskt lagt till några bilder sedan mellandagarna...

url enligt nedan

/Jonas
 
Ullisojonas skrev:
Sent omsider har jag byggt om hela hemsidan... och därtill faktiskt lagt till några bilder sedan mellandagarna...

url enligt nedan

/Jonas
Helt sjukt vad vackert! Fy, nu känns det som man kommer bygga i ett ghetto typ :(
Fränt med isbrytare som tuffar förbi, låter det mycket?
Kommer grannen nedanför störa utsikten förresten, tyckte de hade lagt sig mitt i vyn?
 
A. Nygren skrev:
[quote author=Ullisojonas link=1128681220/840#841 date=1143580239]Sent omsider har jag byggt om hela hemsidan... och därtill faktiskt lagt till några bilder sedan mellandagarna...

url enligt nedan

/Jonas
Helt sjukt vad vackert! Fy, nu känns det som man kommer bygga i ett ghetto typ :(
Fränt med isbrytare som tuffar förbi, låter det mycket?
Kommer grannen nedanför störa utsikten förresten, tyckte de hade lagt sig mitt i vyn?[/quote]


Håller fullständigt med dig. Verkligen vackert :D
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.