Svar: 1,6 m

En ny sänksåg skulle göra att man får lite fart på projektet igen och äntligen kan uppdatera sin projektsida på Byggahus ;)
 
Svar: 1,6 m

Vore ju riktigt grymt att i framtiden kunna såga ngt rakt istället för att som idag ha gett upp och börjat beställa rätt mycket färdigsågat för hemmaprojekten.
 
Svar 1,6m

Med en sänksåg skulle det bli lätt att passa in inredning i ett hus som är snett!
 
Styrskenan är 1,6 meter lång.

Tänk att få stå
Med en Bosch som är blå

precis som ett ”pro”:
Let’s give it à go!

Inte regla och tvinga
Bara sänka sin klinga

Så i skivans mitt
Man lägger ett snitt

Och med det lyckliga flinet
Skänker ett tack till Proffsmagasinet!

Mvh Henrik
 
B
Svar: 1,6m

Har ett Kity kombi-kit med lite olika maskiner som är monterade på ett bord, tar upp ca 2,5x1,5m golvyta. Då det är trångt i garaget finns det aldrig plats att dra fram hela altet när man behöver. Pga detta har mina drömmar och planer på att snickra lite enklare möbler blivit grusade, att premiären kostade en fingertopp gör nog sitt till också. En sänksåg skulle ge mig mod att sälja maskinerna då jag med lätthet skulle klara de klyvningar jag behöver göra. Som bonus skulle sambon jubla om jag sålde Kity-kombon...
 
Svar 1,6 m

Jag har under många år tillverkat många utav mina egna möbler i min pappas fina snickeri men då han är flera år förbi pensionsåldern och ska avveckla verksamheten så har jag insett att jag måste skaffa mig egna verktyg. En sänksåg med styrskena är mycket mångsidig och det finns inget bra alternativ till en sådan kombination om man inte ska ha en stor justersåg som jag då är så bortskämd med att ha haft tillgång till. Blå Bosch är bra verktyg, önskar jag vinner så jag kan fortsätta mina möbelprojekt.
 
Svar 2
Jag har trånat länge efter en sänksåg.
Har 12 Mdf skivor som behövs precisionssågning på, och alla som sågat mdf vet att det dammar så in i bomben mycket.
Turat detta verktyg från Bosch är smidigt att använda inomhus tack vare effektivt dammutsug och så är det en ljuddämpad sågklinga som är otroligt bra för att inte störa grannar.
Har också ett projekt med säkerhetsskydd på en balkong i akrylplast och denna maskin har varvtalsinställning som gör att det går att skära detta material.
 
Svar 1,6 m

OJ! Detta är verktyget jag drömt om! Vi bygger en husbuss med basen från en gammal länsbuss. Vi har en väldig tajt budget, och hade tänkt återanvända aluminium skenor, plastskivor mm.
Sen är det förstås ändå många och långa skivor för väggar, bänkar mm där precision blir mycket avgörande.

Jag såg framför mig vassa snea kanter på alu-skenorna, och att jag i slutändan skulle bli en expert på spackel efter att ha tätat alla glipor där jag sågat snett....
Klarar detta verktyg vad det lovar, så skulle jag bli överlycklig att få chansen att ge den en rejäl utmaning!
 
Alternativ 2: 1.6 m

När vi senast renoverade sågade vi till många reglar för hand, och jag insåg då att jag verkligen behöver maskinell hjälp för att få det rakt. Min statistik är inte bra, jag sågar snett i 90 % av fallen. I snitt.
 
Oj, så här många svar och motiveringar har jag aldrig varit med om förut! Det är tydligt att bra verktyg är nödvändigt och viktigt för alla som renoverar och fixar själva. Veckans vinnare blir larka742, som håller på med ett bygg/renoveringsprojekt jag inte heller stött på tidigare, en inköpt gammal länsbuss ska bli en husbuss! Det låter väldigt spännande, motiveringen lyder: "Jag såg framför mig vassa snea kanter på alu-skenorna, och att jag i slutändan skulle bli en expert på spackel efter att ha tätat alla glipor där jag sågat snett.... Klarar detta verktyg vad det lovar, så skulle jag bli överlycklig att få chansen att ge den en rejäl utmaning!" Det ska bli roligt att följa det här projektet på Forum. Grattis larka742!
 
  • Gilla
Ludde67 och 5 till
  • Laddar…
Grattis larka
 
Vem vann sågen? undrar 1952
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.