Kan någon tipsa om ett bra köksluckföretag i Sthlm?
 
K knipo skrev:
Ikea?:cool:

[länk]
Jag har Ballingslövs stommar så det går inte tyvärr.
 
https://www.novaflex.se/
Har några återförsäljare i Stockholm. Tyckte att de verkade lite dyra men vet inte vad som exakt ingår.

Annars har Uppsala lack och kök olika alternativ för olika luckor där även Novaflex ingår. Där kan du samtidigt få se luckornas alternativ på plats.

Sådan lösningar med att man lägger på plastfilm på dina luckor kan jag inte rekommendera. Men dessa har väl också blivit bättre förhoppningsvis.
 
BirgitS
Järfälla Kök har jag hört andra vara nöjda med.
 
Tack för svar. Har kikat in där redan och de ligger aningen högre i pris än andraföretag.
 
Vad ska du göra?
Vad är du inte nöjd med med de befintliga luckorna?
Vad är måttskillnaden mellan Ballingslöv och IKEA?
 
M magnu skrev:
Vad ska du göra?
Vad är du inte nöjd med med de befintliga luckorna?
Vad är måttskillnaden mellan Ballingslöv och IKEA?
Jag vill ha högblanka luckor. Och byta ut luckor mot lådor på alla underskåp
 
fubar fubar skrev:
För en hel del år sedan anlitade vi Härjedalskök. [länk] Vi var nöjda med dem då iaf.
Har kikat lite där, tack. Hittade mycket negativa omdömen om dem också.
 
M Mollie skrev:
Jag vill ha högblanka luckor. Och byta ut luckor mot lådor på alla underskåp
OK, hur är det med innermåtten på skåpen? Är Ballingslöfs underskåpen smalare än IKEAs underskåp?
Vårt kök är från början Marbodal. För att få in IKEAs lådor har vi fått shimsa emellan med en 4mm masonitbit på ena sidan, eftersom våra skåp är bredare inuti än IKEA.
 
fubar fubar skrev:
För en hel del år sedan anlitade vi Härjedalskök. [länk] Vi var nöjda med dem då iaf.
Håller Härjedals kök fortfarande bara på med plastfilm. Eller har de numera andra alternativ?

För ca drygt 10 år sedan bad jag dem om offert. De erbjöds sig då att även lägga plastfilm på en del garderober. Om jag skrev på kontrakt inom 3 dagar. Då jag sa att jag inte ville renovera även garderoberna utan bara köket så blev han helt ställd. Han kunde inte basera en offert bara på köket och var ganska dyr ansåg jag för den typen av arbete. Jag gillade inte heller den typen av försäljare.
 
Ballingslöv är ett premiummärke och har därför sett till att måtten inte funkar med tex Ikea eller något billigare. Så köp Ballingslöv ( butiken i kungens kurva rekommenderas, där köpte vi vårt kök ) annars om det är över budget. Köp lådinsatserna där det är billigast (det är ändå nästan alltid blum) och köp lådfronterna och luckorna hos någon annan. Men enklast och bäst tror jag ändå blir Ballingslöv
 
Vedum kök & bad har en riktigt bra butik i Bromma. Vi fick toppen service och massor med hjälp när vi köpte där. Kan varmt rekommenderas.
 
Tack, ska kika där med
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.