Hej,
Jag håller på att bygga ett litet hobbyrum/syrum i vårt vardagsrum, väldigt litet 180x160 cm. Min tanke är att ha Elfa-system med bärlist och tre hängskenor på varje av två av väggarna, med Julas vanliga vita hyllplan uppepå. Som arbetsyta/skrivbord använda förstärkta Elfa/Sparringkonsoler (570 mm) tillsammans med Biltemas HYLLPLAN LIMFOG 2400X600X27 (kapat till rätt längder).
180 cm-väggen är en yttervägg i betong medan den andra är en enkel gipsvägg.

Mina frågor om detta:
Kommer det att räcka med tre hängskenor på ytterväggen (180 cm) eller ska jag ha 4? Jag kommer att vilja ha backar under bänken på ena sidan, så där vill jag ha 60 cm mellan skenorna, så i så fall blir det ju längre mellan skena 2 och 3. Alternativet är ju att ha skenorna med samma mellanrum och sätta upp en kort 60 cm från den första för backarna.
Finns det något bättre alternativ till enkel bordsskiva att fästa på mitt Elfa-system? Ska bära minst 2 symaskiner.
 
hängskenor bågnar gärna ut från väggen om man lastar något tyngre på hyllplanen, föredrar själv väggskenor.
 
  • Gilla
Melajjza
  • Laddar…
F freak skrev:
hängskenor bågnar gärna ut från väggen om man lastar något tyngre på hyllplanen, föredrar själv väggskenor.
Ah, ja så kan det såklart bli! Tack för din input.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.