Vid planering av ett gästhus funderar jag på hur man ska lägga upp det andra gästrummet.
Det första gästrummet ska ha en dubbelsäng, men ska man ha två separata sängar eller en dubbelsäng i det andra rummet?

Om en familj ska låna gästhuset eller om en samling vänner ska vara där så är separata sängar bra, men om flera par sover över så uppskattas nog dubbelsäng.
Och dubbelsäng passar bättre med min tanke att klämma in garderober på bägge sidor av sängen.

En tanke som slog mig är om man kan ha en uppfällbar skiljevägg mellan sängarna? Så om det inte är ett par som sover där så kan den gå upp, men annars vara nedfälld?
Någon som vet om någon bra lösning på en sådan?
 
Separata sängar blir helt klart mest generellt,

De flesta jag känner har inga problem att sova i separata sängar, även om de står ihop, även om det skulle vara tjej-kille som inte har något ihop. En dubbelsäng blir genast mindre "privat".

Om du har två kompisar som inte är bekväma att dela rum med två sängar, så tror jag inte att en skärm mellan sängarna är tillräckligt för att de skall bli bekväma med det, du behöver separata rum i så fall.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Gammelnörden
Jag föreslår ett tungt draperi på skena i taket som man kan dela av sängarna och rummet med när det behövs.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
En skärm blir bara fånigt. Två enkelsänger som gästerna själva kan välja att ställa ihop eller isär är det bästa. Garderoberna är tänka för förvaring av era egna grejer som ni inte har palts för någon annan stans eller? För gästerna använder dem ju inte, för dem är det bättre med några krokar och någonstans att ha väskan.
 
  • Gilla
BirgitS
  • Laddar…
Anna_H Anna_H skrev:
En skärm blir bara fånigt. Två enkelsänger som gästerna själva kan välja att ställa ihop eller isär är det bästa. Garderoberna är tänka för förvaring av era egna grejer som ni inte har palts för någon annan stans eller? För gästerna använder dem ju inte, för dem är det bättre med några krokar och någonstans att ha väskan.
Jag tänkte delvis förvaring av diverse saker, men också för gästerna. Om man stannar mer än en dag så är det ju skönt att kunna ta ur saker ur väskan.

Men det är nog som ni säger; separata sängar eller möjlighet att flytta sängen är nog det mest önskvärda.
 
G GenJackRipper skrev:
Jag tänkte delvis förvaring av diverse saker, men också för gästerna. Om man stannar mer än en dag så är det ju skönt att kunna ta ur saker ur väskan.
Varsin klassisk herrbetjänt av något slag gillar jag bättre i sådana lägen, vare sig jag är på hotell elelr hemma hos släkt/vänner.
 
Staffans2000
Någon med mig sjämta aprillo?

Här är trollvibbarna ovanligt starka. Men jag kan ha fel (någon gång måste vara den första).
Hur svårt kan det vara? Inga dubbelsängar, inga skärmar.
 
Staffans2000 Staffan2000 skrev:
Någon med mig sjämta aprillo?

Här är trollvibbarna ovanligt starka. Men jag kan ha fel (någon gång måste vara den första).
Hur svårt kan det vara? Inga dubbelsängar, inga skärmar.
Grattis, här är första gången.

Jag förklarade varför man kan tänkas vilja ha dubbelsängar.
Men det bästa är väl en flyttbar säng helt enkelt.
 
Staffans2000
Tackar:).

Med dubbelsäng blir det betydligt låstare användarmässigt. För att inte snacka om bäddandet. Kör på enkelsängar rakt av, så kan det inte bli fel.
 
  • Gilla
GenJackRipper och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.