Går framåt i badrummet. Nu skall bara elektrikern dyka upp och dra elen sedan på med på med fuktspärr osv.
Renoveringsfas av ett badrum med gipsskivor och demonterat serveringsskåp på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Pågående renovering av badrum, stomme och gipsväggar synliga, verktyg och material utspridda på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Ett gammalt servingsskåp som stod i det som nu blir sovrum. Vi sparar det och förhoppningsvis hittar vi en ny plats till det någonstans i huset.
Ett vitmålat gammalt serveringsskåp med öppna hyllor och en grönmålad nedre dörr står i ett obehandlat rum.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Freerole Freerole skrev:
Tacken var ändå så dåliga så de skulle bytas. Jag stör mig mest på att det sänker takhöjden.
Problemet är ju spånen. Om de ska dra elen på vinden måste spånen bort först, sedan tar du bort pappen, som det då dråsar ner spån emellan, och dammsuger. Därefter dras elen uppe på vinden, sedan fyller man på ny isolering och gipsar taken.

Har du inte pratat med snickaren om hur det ska göras?

Trevligt att ni sparade skåpet, såg det på någon annan bild och tyckte det var fint, men knappast passande i ett sovrum.
 
Lite svårt med nya bilder på renoveringen när man bor 45mil från huset men det händer en hel del. Får återkomma med bilder. Har i alla fall beställt allting till badrummet nu. Passade på då bygghemma.se bla hade 50% rabatt på toaletten och 35% på badkaret.
 
  • Gilla
kalle55
  • Laddar…
Dåligt med uppdateringar här men nu har jag tagit några bilder på framgångarna i huset. Stött på lite problem på vägen som tex eternitplattor på väggarna på övervåningen. Det uppdagades när elektrikern skulle fräsa spår för elen och dosorna. Så det vara bara att slänga på sig skyddsutrustning och plocka ner. Jäkla jobb med det blev bra till slut. Genom att göra det själv så sparade jag en slant.

Frågor som dyker upp nu är huruvida man skall ha datauttag och antennuttag till de ställen man har tänkt ha TV på. Lika bra att dra det när elektrikern ändå håller på. Men behövs antennuttag nu för tiden? Och data kan man ju köra trådlöst. Det finns fiber i huset. Hur skall man tänka?

Badrummet har tagit form och nu kommer våtskiktet på inom kort:
Renoverat sovrum med oslipad golv, gipstak i konstruktion, väggar redo för målning och eluttag frästa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoverat sovrum med oavslutade gipsväggar och synlig trästomme på övervåningen.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Master bredroom:
Renoveringsarbete i ett rum med omonterade gipsskivor och träkonstruktion, arbetsredskap syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Renoveringsarbete i ett rum med verktyg, oisolerade väggar och gipsplattor.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Tokslut och 3 till
  • Laddar…
Datauttag kan väl vara vettigt att dra fram om det ändå ska kablas. TV-uttag, menar du koaxial då? Har du digital signal så är det ju datauttag som gäller för tv med.
 
Jag pratade med ägaren av fibernätet som huset är anslutet till och de sa att det bästa alternativet om man har många tv-apparater är att sätta en media-box i källaren (eller någonstans) och från den dela ut tv via ett coax-nät i huset. Sedan tänkte jag på vanlig antenn-uttag får att inte låsa sig vid tv-abonnemang via fibernätet. Då kan man ju köra Boxer eller något annat om man vill. Datauttag är ju bra att ha i varje rum ifall barnen i framtiden vill ha bra uppkoppling till div spel-maskiner osv.
 
Hur har det gått?
 
Sorry, glömde av denna tråd. Jo det har gått bra. Nu ett år senare är det i princip allt klart på insidan. Återkommer med lite bilder i kväll på hur det blev. Nästa projekt är att bygga nytt garage då det gamla är dåligt. Planen är också att flytta garaget och bygga det nya i framkant på tomten med uppfart direkt från trottoaren i stället för som nu ha en infart till garaget som står i bakkant på tomten. Sen vill man ju gräva ur källaren och fixa den, bygga uterum, pool är ju nice att ha. Men det är nog några år bort.
 
  • Gilla
byggarätt och 1 till
  • Laddar…
Här kommer lite bilder. 2:a våning där vi gjort allt, golv, väggar, tak, nya toa, byggt om gammalt kök till sovrum osv.
Hallen 2:a vån
Renoverad hall på andra våningen med vit trappräcke, fiskbensparkett och en taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Mellan hall
Renoverad hall med fiskbensparkett, vitpanelade väggar och hängande taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vardagsrum
Renoverat vardagsrum med parkettgolv, blå väggar, taklampa, bord och soffa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat vardagsrum med blå väggar, vit panel, parkettgolv, lädersoffor och en modern taklampa.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sovrum (som tidigare vart kök)
Renoverat sovrum med stor säng, sängbord, lampor och ett fönster med mörka gardiner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Sonens rum (kunde inte fota dottern för hon sov)
Renoverat barnrum med mönstrade tapeter, säng, leksaker och hyllor, tidigare ett kök.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Toa (där det tidigare var trappa upp till vinden och skafferi)
Renoverat badrum med svart badrumsskåp, vita kaklade väggar och schackrutigt golv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Nyrenoverad badrum med hexagonala golvplattor, vit kakelvägg, svart duschdörr och badrumsmöbler.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat badrum med vit kakel, svartvitt schackrutigt golv och frittstående badkar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Renoverat sovrum med stor säng, kristallkrona och grå inredning, tidigare kök.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
  • Älska
EdSu och 23 till
  • Laddar…
Skickar upp lite bilder på undervåningen också. Vi hade egentligen inte tänkt att göra något där. Men i hallen på övervåningen satt alla originallister kvar, golvlist, bröstpanel, runt dörrar och fönster mm. Jag hittade en firma, Örslösa hyvleri, utanför Lidköping där de kunde göra exakta kopior av alla lister och när vi ändå gjorde lister till övervåningen så bytta vi alla på nedervåningen också. Samt att vi satte dit fönsterbrädor som ser ut som de gjorde när huset byggdes. Sedan målade vi och tapetserade också. Så det blev en del jobb på nedervåningen också. Tycker det blev bra.
Renoverad matsal med trägolv, matbord, stolar, köksö och konst på väggen i ett hem.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat kök med vita skåp, kakelvägg, stenklädd köksö med barstolar och trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverad hall med vita väggpaneler, svart glasparti, tavlor och barngrind.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Renoverat vardagsrum med nytt listverk, målade väggar, tapeter och fönsterbrädor i historisk stil.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
kortis och 11 till
  • Laddar…
Oj, här var det någon som hade bra smak och öga för helheten :D

Otroligt fint!
 
  • Gilla
Fario och 1 till
  • Laddar…
Snyggt! Har du själv lagt fiskbenen där uppe?
 
nimhed nimhed skrev:
Snyggt hus!
Jag gillar verkligen inte de nya badkaren i plast. Jag har fått för mig att de verkligen inte åldras med värdighet. Ett emaljerat känns bättre, men det kanske knappt går att få tag på längre?
Gjutjärnsbadkar är överlägsna då de håller värmen på vattnet men de måste köpas när någon som fattar noll renoverar!!
De väger vansinnigt och måste reemalberas ... blir dyrt men jösses vad bra
 
T Tumtapp skrev:
Snyggt! Har du själv lagt fiskbenen där uppe?
Nej jag tog hjälp av en golvläggare.
 
  • Gilla
Maria T
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.