Hej!
Gärna vill undersöka på de 3 hustillverkare!
Gärna nackdelar och fördelar av dessa hustillverkare

1* Hjältevadshus.
2*LB-Hus.
3*Smålandsvilan.

Tack
 
Nackdelen med dessa husleverantörer skulle väl vara att du inte kan påverka utseende och planlösning speciellt mycket. Fördelen är att priset på husen blir lägre.
 
  • Gilla
Danne 1350
  • Laddar…
Tack. Nu vet jag.
 
T
Danne 1350 Danne 1350 skrev:
Tack. Nu vet jag.
Bor i ett nybyggt Hjältevadshus, har inget negativt att säga om detta, utöver säljaren som var ett jävla skämt! Hon gav oss huvudvärken från helvetet!
 
  • Gilla
Danne 1350
  • Laddar…
Tack för det..
Har ni byggt i Stockholm?
Vad de bra som lovade, typ inflyttnings datum?
Har ni 1-1½-2 plan hus?
Vad ni nöjda med priset?

Tack
 
T
Danne 1350 Danne 1350 skrev:
Tack för det..
Har ni byggt i Stockholm?
Vad de bra som lovade, typ inflyttnings datum?
Har ni 1-1½-2 plan hus?
Vad ni nöjda med priset?

Tack
Vi har byggt 1½ med förhöjt väggliv. Inflyttningsdatum var på pricken!

Priset var otroligt bra, man får så mycket för pengarna. Förstår inte varför fler inte köper detta hus. Jag kan inte förstå varför man köper ett Myresjöhus för 700.000 kr mer, när man får samma sak. Myresjöhus stack ut för 20 år sedan, men inte längre.
 
  • Gilla
Danne 1350
  • Laddar…
coconut
Danne 1350 Danne 1350 skrev:
Hej!
Gärna vill undersöka på de 3 hustillverkare!
Gärna nackdelar och fördelar av dessa hustillverkare

1* Hjältevadshus.
2*LB-Hus.
3*Smålandsvilan.

Tack
Vi byggde ett 1,5 plans med förhöjt väggliv med LB-Hus och det fungerade väldigt bra. Vi är nöjda med vårt hus och slutresultatet.

LB-Hus bygger sina hus med platta på mark och med prefabricerade ytterväggar. Smålandsvillan och Hjältevadshus är modulhus och med annan typ av grund. Det är något man får tänka på när man jämför dessa tillverkare med varandra.

Sen går det att förändra planlösning och liknade hos LB-Hus, det tillkommer dock en kostnad för att låsa upp ritningen.
 
  • Gilla
Danne 1350
  • Laddar…
T Thomas' skrev:
Vi har byggt 1½ med förhöjt väggliv. Inflyttningsdatum var på pricken!

Priset var otroligt bra, man får så mycket för pengarna. Förstår inte varför fler inte köper detta hus. Jag kan inte förstå varför man köper ett Myresjöhus för 700.000 kr mer, när man får samma sak. Myresjöhus stack ut för 20 år sedan, men inte längre.
Bra och tack för info.
Myresjöhus är ingen fel på, men de är dyra verkligen. Jag har fått ett huskalkyl på 150 kvm 2 plan hus för 5,700,000:- helt standrad fast de andra med 190 kvm 5,5 M med garage.
 
  • Wow
maximm
  • Laddar…
T
Danne 1350 Danne 1350 skrev:
Bra och tack för info.
Myresjöhus är ingen fel på, men de är dyra verkligen. Jag har fått ett huskalkyl på 150 kvm 2 plan hus för 5,700,000:- helt standrad fast de andra med 190 kvm 5,5 M med garage.
Boka ett möte med samtliga leverantörer du är intresserad av, titta ut vilka hus du kan tänka. Jämför offerterna, vi hade 2 liknande hus från Hjältevadshus och Myresjöhus, det skiljde som sagt 700.000 kr.
 
  • Gilla
Danne 1350
  • Laddar…
coconut coconut skrev:
Vi byggde ett 1,5 plans med förhöjt väggliv med LB-Hus och det fungerade väldigt bra. Vi är nöjda med vårt hus och slutresultatet.

LB-Hus bygger sina hus med platta på mark och med prefabricerade ytterväggar. Smålandsvillan och Hjältevadshus är modulhus och med annan typ av grund. Det är något man får tänka på när man jämför dessa tillverkare med varandra.

Sen går det att förändra planlösning och liknade hos LB-Hus, det tillkommer dock en kostnad för att låsa upp ritningen.
Tack!
Vi ska titta även på LB-hus den närmaste tiden, Vi har 2 barn som går skolan vilket det blir lite svårt med LB-Hus planering samt priset på deras hus var lite för dyrt tänke på kvm.
Vi har bläddrat på deras hemsidan och kollade upp några bilder från olika hus vilket vi tyckte det var inga märkvärdiga eller på annat ord inga wow heller.. Väldigt enkela material som standard.. Har jag fel så får du rätta till mig.
 
T Thomas' skrev:
Boka ett möte med samtliga leverantörer du är intresserad av, titta ut vilka hus du kan tänka. Jämför offerterna, vi hade 2 liknande hus från Hjältevadshus och Myresjöhus, det skiljde som sagt 700.000 kr.
Visst det ska vi göra.
Vi vill att de ska konkurrera med varan med pris och erbjudande... Tävling P.G. :)
 
coconut
Danne 1350 Danne 1350 skrev:
Tack!
Vi ska titta även på LB-hus den närmaste tiden, Vi har 2 barn som går skolan vilket det blir lite svårt med LB-Hus planering samt priset på deras hus var lite för dyrt tänke på kvm.
Vi har bläddrat på deras hemsidan och kollade upp några bilder från olika hus vilket vi tyckte det var inga märkvärdiga eller på annat ord inga wow heller.. Väldigt enkela material som standard.. Har jag fel så får du rätta till mig.
Allt är ju en smaksak. Priset är ju lite högre på LB hus än vad det är för de andra tillverkarna du nämner. Men enklast är nog att prata med en säljare hos LB Hus och förklara era behov och vad ni har för möjligheter att bygga, så kan ni nog få en rekommendation på ett LB hus som passar bra.

Sen tycker jag inte att materialvalen är så enkla som standard, det är kök från marboal, vitvaror från siemens, golv från kährs och kakel/klinker i badrum, tvättstuga och entré.

Vi bytte dock till lite dyrare kakel och klinker än standard och bytte även till ett annat golv, det var dock inte några stora pengar i det stora hela.

En smart idé är att göra en jämförelselista där man listar vad som ingår hos respektive tillverkare och hur väl det passar in på det man själv är intresserad av.

Samt att har du tittat på Lb Hus så kan det vara intressant att titta även på Move Home och Myresjöshus Level one serie.
 
  • Gilla
Danne 1350
  • Laddar…
T
Det slår mig efter att ha läst en del trådar om hustillverkare, att det verkar vara få som väljer just Hjältevadshus. För väldigt få som skriver något om dom...
 
Danne 1350 Danne 1350 skrev:
Bra och tack för info.
Myresjöhus är ingen fel på, men de är dyra verkligen. Jag har fått ett huskalkyl på 150 kvm 2 plan hus för 5,700,000:- helt standrad fast de andra med 190 kvm 5,5 M med garage.
Jag förstår inte.
170 m2 för 5.7 eller 190 m2 + garage för 5.5?

Är det endast priset för huset, eller total produktionskostnad?
 
L Låset skrev:
Jag förstår inte.
170 m2 för 5.7 eller 190 m2 + garage för 5.5?

Är det endast priset för huset, eller total produktionskostnad?
Sorry!
2 plan hus 190 kvm 5,5 (tomt + hus + en bil garage och oinredd övervåning ) detta var deras kalkyl pris. 08 området.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.