Hej,

Jag vill försöka minska ljudet från vår granne vägg i vägg genom att på något sätt "fylla" våra tavlor med material som skulle kunna fånga upp deras ljud.

Våra lägenheter har en gång i tiden suttit ihop (sekelskifteslägenheter) och mellan lägenheterna är det någon form av gipsväggar vilket gör att man hör och speciellt när de har fest osv.

Har hittat några alternativ till material att lägga i tavelramens baksida:

Kviltvadd, ljudisoleringstyg från ex. Biltema skummaterial.

Jag har även läst att det finns ljudabsorbenter där man kan välja tryck i osv. men då vi har två jättefina tavlor som vi vill hänga i vardagsrummet (där det låter från grannarna) ville jag testa detta först.

Uppskattar alla tips!
 
Har svårt att tro att något material bakom en eller två tavlor kan göra någon skillnad.
Ska det bli bra får man nog bygga upp en ytterligare vägg med isolering mot bef. vägg.
 
  • Gilla
MaFal18 och 1 till
  • Laddar…
E etompau skrev:
Har svårt att tro att något material bakom en eller två tavlor kan göra någon skillnad.
Ska det bli bra får man nog bygga upp en ytterligare vägg med isolering mot bef. vägg.
Tack för svar!
Ska göra en till'ggsisolering i ett rum men hade gärna slupit vardagsrummet då det har originalstuckaturen kvar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.