Hej

Bytte kör nu i somras, och då plockade vi bort det fula laminat golvet för att få fram det fina grangolvet som är original, och nu för nån vecka sedan har jag börjat riva i källaren under köket.

vi har alltid haft lite spring i väggarna av möss men dom har aldrig varit framme, förens nu.... och tror det har med och göra att jag rivit ner innertaket i källaren under köket, för nu är det ju inte helt tätt mellan golv o elementrör etc i köket då laminaten är borta.

har kört med musfällor nu och tagit 8 st men det är nån rackare kvar för har sett spillning efter den... nån som har något tip? hur kan jag täta? är ju även hål under köksskåpen i golvet för tex avlopp, el och element. men har en platsbyggd sockel (se bild)

tjejen har i desperata försökt fyllt hålen med folie...

Kökssockel med folietätning runt rör och en gul musfälla på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Grangolv med synliga kvistmärken och en del spillning nära en vit platsbyggd sockel vid ett köksskåp.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Folie stoppar inte dom. Det är plåt som gäller!
 
C
Folie är nog inte så dumt i och för sig. De gillar inte att tugga på metall. Men risken är att de bökar den åt sidan. Jag brukar använda stålull (inte sådan med tvål) för att proppa igen småhål och den har de aldrig gett sig på.
 
Det är kanske dags för en liten katt :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.