Hansson28 skrev:
Jag vet den suger,Men det är nått ialla fall  ;)
:D Bravo, den suger inte alls. Enkel och stilren + intressanta bilder från maskinrummet. Önskar dig en god fortsättning på hemsidesbyggandet. Du gillar blått, va? ??? ;D
 
SnickarPelle:
Kul med en kvarn! Min mormor och morfar hade en som sommarstuga under min barndom. Den låg utanför Varberg i Värö. Troligtvis var den mindre en er men i princip liknande, jag menar runda rum! Jag minns den milsvida utsikten på tredje våningen som oxå var utrustad med massor av kikare!
 
Jag och min familj håller på att bygga LB-hus Pärlugglan i Häljarp i Skåne,
har byggt en liten hemsida snabbt som jag vill visa...
Kommer att bygga ut sida så fort jag har tid och ändra lite på utseendet på den. Mer kommer!!!!!!!!!!

http://medlem.spray.se/parlugglan/
 
Jarppan skrev:
Ja då var sista serien uppladdad. Nu tar jag lite semester från "byggsidan". Kommer tillbax till vår/sommar -05 med tomt m.m

En stor pryl kommer att komma upp lite senare i år -04.
Jag lovar att ni kommer inte att missa detta, kan inte avslöja något, men det gäller alla nybyggare. Så håll ögonen öppna.

Mvh Jarppan
[länk]
Jaha då var det dax att avslöja "prylen" jag lovade.
På måndag kl 21.00 kanal 1 så kommer Sverker Olofsson att ta en titt på vårat objekt i programmet PLUS.

// Mvh Jarppan
 
micke_011 skrev:
va kul! eller..kanske inte? om nu plus kommer hem till er? hoppas det inte är något stort som drar plus till hagalund!

hur som..vi har uppdaterat hemsidan med lite bilder, det är väldans nära inflyttning nu!

[länk]
Tv-teamet var hos oss för 5 veckor sedan, och inriktningen är mer riktad mot kalkylen vi fick från husleverantören, den sprack ganska rejält. Så man undrar ju vem som har ansvaret för att kalkylen ska hålla. Hur som haver så är det ju ändå vi vanliga "svensson`s" som det drabbar, och dom flesta som bygger hus har ju aldrig byggt hus förut så vi är ju inga experter på ämnet, och vi förväntar ju att dom vi köper av kan sin sak. (Man går ju inte till doktorn`n och opererar sig själv...) :)

// Mvh Jarppan
 
Det skall bli spännande att se 20/12 21.00 Kanal 1 alltså!
 
Calle Anka skrev:
Det skall bli spännande att se 20/12 21.00 Kanal 1 alltså!
Stämmer bra det "calle"

Mvh Jarppan
 
Calle Anka skrev:
Jaha då har man sett eländet i PLUS. Sverker var snäll och Eksjöhus syntes inte till, liksom mannen i hushållet ;).

Jarppan du kanske skall starta en ny tråd om ert bekymmer. Det är ju en sak som berör oss alla. Vore intressant att höra er sida av myntet!

Har hittat en ;)
http://www.byggahus.se/cgi-bin/yabb/YaBB.pl?board=Huspris;action=display;num=1103097153

och fler lär det bli................

kanske synd att det inte var jordfel med risk för stötar för då hade det hamnat i Sverkers soptunna ;D
 
SnickarPelle skrev:
kanske synd att det inte var jordfel med risk för stötar för då hade det hamnat i Sverkers soptunna  ;D
;D ;D ;D
 
SnickarPelle skrev:
kanske synd att det inte var jordfel med risk för stötar för då hade det hamnat i Sverkers soptunna  ;D
;D ;D ;D
 
Hemsidan uppdaterad.
 
Då har jag varit och tittat¨på bygget idag och man blir minsann förvånad så fort det går, efter julhelgerna kommer målaren och de som ska kakla.

Kolla in de nya bilderna som jag lagt upp på min hemsida:
http://medlem.spray.se/parlugglan/
 
Hansson28, kan du förklara en sak för en oinsatt?!
Varför skall man elda med ved, förutom att det kanske är billigt om man inte räknar sin egen arbetsinsats. Det verkar som om du får springa med en massa ved varenda dag. Du har verkligen en värstingmaskin som klyver men är det inte ett jäkla jobb?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.