N neo11 skrev:
Helt rätt alla ytor räknas, allt hade gott fortare utan fönster och blivit billigare.
Jobbar själv som murare
dock kostar ju en ställning, så får dom den gratis kanske du kan dra av 20000

Alltså är nuvarande bud 240000 (ställning finns på plats och inget som muraren behöver ordna) för 70-80 kvm puts. Ingen rivning eftersom allt är nybyggt, så muraren får det underlag han önskar. Känns oskäligt mycket. Det är fem fönster på ytan och några kanter som kan ta lite mer tid, men ändå? Vad kan materialet gå på om man räknar det dyraste alternativet? Vad tar en duktig murare i timmen?
 
N
Ta inte det budet. 595/h plus moms för en murare. Men kommer inte ha åsikter igen utan bilder.
Men om du inte ber om någon offert från någon annan firma så så är det väl bara att gå all in.
 
N neo11 skrev:
Ta inte det budet. 595/h plus moms för en murare. Men kommer inte ha åsikter igen utan bilder.
Men om du inte ber om någon offert från någon annan firma så så är det väl bara att gå all in.
Fattar det, men som jag skrev: byggs nu så finns inga bilder än. Har en speciell situation då jag anlitat byggare som tar in ”sina gubbar”. Men ska säga att vi måste ta in konkurrerande bud på putsdelen att jämföra med. Snabbt överslag om materialet kostar 75000 är att muraren skulle hålla på med dessa 70-80 kvadrat i 27-28 dagar.
 
Är iväg på jobb så jag har inte exakta siffror här men som sagt ca 135’. Minst 140m2. Kalkputs med sjösten i. Priset är inklusive allt. Ställning, material, arbete, nätning där så behövdes. Jag hade rensat den gamla putsen så tegelväggarna var rena. Fick nog ett bra pris. Två gubbar i tre veckor. Väldigt trevliga och kunniga. Kul med riktiga hantverkare. Hus under renovering med ny kalkputs, byggnadsställningar och renare tegelväggar syns.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Ingen färg. Det fixar vi själva. Många strykningar.
 
Redigerat:
  • Gilla
Christian_Sthlm
  • Laddar…
Uppdatering: Träffade muraren och fick priset 2000/kvadratmeter+ställning. Precis som beskrivits var det en grundputs först, sedan ädelputsen och spikrivning. Kom alltså ner till ca 150000:- totalt, exkl. ställningskostnad.
Är det en rimlig kvadratkostnad för rivputs (terrasit) på nybyggda ca 75-80 bruttokvadratmeter?
Tänkte eventuellt höra mig för hos några andra (Stockholm). Fick tips av @neo11 om Dalens puts.
 
  • Gilla
Smarteus
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.