Jag måste bara få dela med mig av en ny upplevelse...

Köpte en jättefin julstjärna igår men kollade så klart inte anslutning..:surprised: Inser nu att transformatorn är gjord som en "bub" rakt ut från kantakten :crysmile::crysmile::crysmile:

Det här måste vara en av de mest vansinniga sakerna jag s själv varit med om när det gäller kontakter/el... och i det här fallet blev det helt omöjligt då den var tänkt att sitta i ett fönster utanför en toalett dörr som så klart INTE går att öppna om jag ansluten den så där..

Personen som köpte den tyckte hon hade en genialisk lösning på problemet som nästan var lika underbar som kontakten....:seenoevil:
Tänd julstjärna som hänger i fönster med röda gardiner, utsikt mot skjul och anthuriumväxt i förgrunden.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Transformator utformad som en "bub" ansluten till ett vägguttag, blockerar dörröppning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Svart transformator med sladd och en ovanligt utformad stickkontakt mot trägolv.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Elkontakter och sladdar trasslar i ett hörn vid en dörr och ett fönster.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Transformator med vinklad kontakt som skapar problem med att öppna en dörr.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
Samppa
  • Laddar…
Ovanligt klumpig modell, måste jag säga
Hur många V och A behöver du?
 
  • Ledsen
Nobbe_1
  • Laddar…
Är på jobbet så jag har inte den informationen och letar på Bauhaus hemsida men hittar den inte :cry:

nimhed nimhed skrev:
Ovanligt klumpig modell, måste jag säga
Hur många V och A behöver du?
 
Jag tycker den där är rätt bra jämfört med en klump åt sidan som gör att det inte går att sätta 2 bredvid varandra men inte i ditt fall såklart.
 
  • Gilla
Hasse C
  • Laddar…
Ganska normalt tyvärr.
 
  • Värmeregulator med lossad isolering och sladdar på trägolv.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Haha
  • Gilla
tobbbias och 1 till
  • Laddar…
Ja hur ofta den förekommer har jag ingen aning om men håll med om det är en helt sjuk konstruktion:seenoevil::rofl:

tttomten TomasJor skrev:
Ganska normalt tyvärr.
 
Löser ju inte ditt problem när du har utanpåliggande uttag men vi har mer och mer sådana här uttag i huset.

Väggmonterat, utanpåliggande eluttag med en schuko-kontakt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
  • Älska
Fadai och 4 till
  • Laddar…
Inte alls dumt utformade :) Finn dem i "dubbelt" utförande också när det gäller den vanliga delen? Vad kallas dessa och inköpt vart?

TeroM TeroM skrev:
Löser ju inte ditt problem när du har utanpåliggande uttag men vi har mer och mer sådana här uttag i huset.

[bild]
 
Inte med dubbla gristrynen däremot med fyra platta. Perfekta bakom möbler. Har inte haft behov av dubbla då det mest är platta kontakter på det som ansluts idag.

Schneider Exxact och Trend serierna finns dessa i vad jag nyttjat så Bauhaus, Hornbach, Jula, Classe och dom andra vanliga nasarna.
 
  • Gilla
Nobbe_1
  • Laddar…
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Ja hur ofta den förekommer har jag ingen aning om men håll med om det är en helt sjuk konstruktion:seenoevil::rofl:
Framförallt att det är olika konstruktion tycker jag stör.
Denna kan du ju smidigt ha 6 st i en grendosa och den är fortfarande hanterbar. Men blanda in vinklade och vinklade 90 grader så blir ormboet hur stort dom helst.
Men ja jag gillar dom vinklade bättre (om dom inte är för breda).
 
Nobbe_1 Nobbe_1 skrev:
Inte alls dumt utformade :) Finn dem i "dubbelt" utförande också när det gäller den vanliga delen? Vad kallas dessa och inköpt vart?
Jag är tämligen säker på att transformatorn inte kommer få plats i sidouttagen.
Det enda jag lyckas ansluta är just vanliga "lampsladdar" allt annat tar i väggen.
 
tttomten TomasJor skrev:
Ganska normalt tyvärr.
Håller med, har sett otaliga exempel på denna typ av transformator, både med förskruvningsanslutning och med den enklare runda som man bara trycker in. Oftast är det 4,5volt likspänning så det går att byta ut mellan olika armaturer förutsatt att det blir rätt i kabeländen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.