Svårt att se på tidigare bilder. Det där ser mer ut som en krokig regel eller att osbn inte är mot regeln ordentligt. Prata med företaget, det måste åtgärdas.
 
  • Gilla
Tptfm
  • Laddar…
Skulle varit fint med en bild på lite mer avstånd :D
 
P Pappa1986 skrev:
Skulle varit fint med en bild på lite mer avstånd :D
Rum under renovering med gipsskivor på väggen och spackel längs fogarna samt en hink spackelmassa på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Gipsskivan bredvid ser också lite konstig ut - lite ”rynkig” på vissa ställen. Ser nästan ut som den varit fuktig eller nåt. Fast det kanske är lättare att spackla över. Vägg med gipsskiva som har en rynkig yta och några lappade hål.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Staffans2000
Det ser nästan ut som om de satt gipsskivan bakofram!
Min gissning är att de bakomliggande skivorna är skarvade bakom utbuktningen och att de inte ligger i linje med varandra.
Hur som helst. Den trevlige hantverkaren är även den slarvige hantverkaren. Det är dags att du sträcker på dig och begär rättning av firman.

Rädda pojkar får inte pussa vackra flickor.

Staffan
 
  • Gilla
Tptfm och 1 till
  • Laddar…
Känns ju som att väggen buktar, skivan böjts, skruvats fast, sen spruckit pga att det är för spänt. Att skivorna är lite "bubbliga" har blivit med vanligt förekommande, beror lite på ljus etc, men oftast syns det inte så mycket efter målning, men visst ser man det.
 
Du skrev att allt var betalt, och det tolkade jag som att även badrummet som var under renovering var fullbetalt. Gör aldrig det igen! Det är inte seriöst av en firma att ta förskott för allt. Ett mindre förskott kan vara OK och etappbetalningar, men inte allt före byggstart, aldrig. Tänk om firman kursar! Då kan du ställa dig sist i ledet av fordringsägare och känna dig blåst. Åtminstone en mindre summa ska alltid slutbetalas efter att du som kund är nöjd så att du har något påtryckningsmedel kvar. Tyvärr är det bara pengarna som gäller för vissa.
 
F fb35523 skrev:
Du skrev att allt var betalt, och det tolkade jag som att även badrummet som var under renovering var fullbetalt. Gör aldrig det igen! Det är inte seriöst av en firma att ta förskott för allt. Ett mindre förskott kan vara OK och etappbetalningar, men inte allt före byggstart, aldrig. Tänk om firman kursar! Då kan du ställa dig sist i ledet av fordringsägare och känna dig blåst. Åtminstone en mindre summa ska alltid slutbetalas efter att du som kund är nöjd så att du har något påtryckningsmedel kvar. Tyvärr är det bara pengarna som gäller för vissa.
Nej nej, jag har betalat allt som är gjort så här långt, och har därmed inga betalningar att hålla inne på. Har däremot inte gjort några förskottsbetalningar.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.