Det är smidigare in/ut än garage fast kan man gå direkt in i huset från garaget är det ju rätt smidigt
 
Om man bygger ihop garage och hus så tycker jag det är bra att ha huvudentrén nära garaget. Alltså inte mitt på huset. Då kommer man konstant ha kläder, skor etc på fel ställe (antingen i garaget eller i entrén). VI hyr ett hus just nu med denna lösning, och jag är inte imponerad.

Vet folk som byggt enplanshus där garage sitter ihop med huset, och där man haft en dörr mellan entrén och garaget. Mycket praktiskt.
 
  • Gilla
Johannes Carlsson
  • Laddar…
Såhär gjorde vi med vårat garage. Har alltid velat ha sammankopplat garage med huset då jag tycker det är skönt att slippa gå ut å sen in i garaget. Mycket smidigt tycker jag.
 
  • Ett grått hus sammankopplat med ett garage mot en bakgrund av skog och klar himmel.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Ritning för enplanshus med integrerat garage, inkluderar mått och rumsuppdelning.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Lite uppdatering


jag ha bestämt att jag kommer att avakta litet med projektet

Jag har en madrass samt en huvudkudde full med pengar men jag känner att jag behöver en soffdyna full också innan jag går vidare, det är inte en obetydlig summa som behöver lånas



följande är tillagt i offerten:
Rostfritt paket för kyl/frys, diskmaskin, spis, Microugn istället för vitt 11.000:-
LED i hall. bad, toa, kök mm 25500:-
LED i fönster 4500:-


I offerten ingår alla anslutningar samt allt som är upptagit i bifogad lista


tomten tillhandahåls av husleverantören


det går att välja bort duschvägg tillförmån för draperiskena
torktumlare går inte att välja bort pga av regelverket

när det gäller garaget så ingår inte isolering eller elinstallation men tomrör för el och tele dras in från elmätarskåpet, den är 2 olika utrymmen där garagdelen är på ca 22m2 med ett utrymme bakom på ca 12m2 för att fövara bilmotorer och däck etc.

Dokument med kostnadsförslag för byggprojekt inklusive avgifter för plan, bygglov, anslutningar och försäkringar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.