T Tptfm skrev:
redan betalat, tyvärr. Samma företag har dessutom påbörjat ett stort badrum, och kommit så pass långt att de satt igång och kakla. Men sedan hade de väl bokat in för mycket, så nu vet i sjutton när de kommer tillbaka och slutför det... Men allt är betalat
Har du betalat för ALLT? Även för badrummet som dem inte är klara med?
Vem skickar en faktura innan utfört arbete och vem betalar innan utfört arbete?

Om dem skickat faktura innan dem är färdiga med arbetet så är det ingen seriös firma.
 
P Pappa1986 skrev:
Har du betalat för ALLT? Även för badrummet som dem inte är klara med?
Vem skickar en faktura innan utfört arbete och vem betalar innan utfört arbete?

Om dem skickat faktura innan dem är färdiga med arbetet så är det ingen seriös firma.
Nej, nej, jag har bara betalat för det jobb de redan gjort. Vad jag menar är att jag inte har nån betalning jag kan hålla inne på.. Det oseriösa är väl i så fall att de lämnat oss med ett halvfärdigt badrum, utan att ha oss med i planeringen vad gäller att komma tillbaka och slutföra jobbet.
 
T Tptfm skrev:
Nej, nej, jag har bara betalat för det jobb de redan gjort. Vad jag menar är att jag inte har nån betalning jag kan hålla inne på.. Det oseriösa är väl i så fall att de lämnat oss med ett halvfärdigt badrum, utan att ha oss med i planeringen vad gäller att komma tillbaka och slutföra jobbet.
Ställ krav, dem måste ha inplanerat när de ska komma tillbaka och när de kommer så ta upp det med gipsskivan. (alt be någon komma förbi att titta på det nu)
Desto jobbigare du är, desto snabbare vill dem bli av med dig som kund och således kommer de utföra arbetet.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 1 till
  • Laddar…
T Tptfm skrev:
Skarven som var på bilden hade jag i stort sett inte börjat med, bifogar ännu en bild på hur skarvar och skruvhål i det rummet ser ut nu. (OBS, detta är inte den väggen där problemet med utbuktningen sitter).
Jag ska även använda fint sandpapper innan jag är helt klar. Kan inte det räcka innan jag börjar måla tror du?
[bild]
Det där var ju nått helt annat :)
Men dra/slipa bort det skrynkliga pappret och bredspackla över skadan så blir det nog bra
 
  • Gilla
Tptfm
  • Laddar…
Gipsskivan är väl trasig där det buktar. Skär bort pappen ta bort det trasiga spackla och måla.
 
  • Gilla
Tptfm
  • Laddar…
GoC GoC skrev:
Det där var ju nått helt annat :)
Men dra/slipa bort det skrynkliga pappret och bredspackla över skadan så blir det nog bra
det går nog inte, eftersom det alltså är en riktig utbuktning..
 
Om du är säker på att det inte beror på en utbuktning i bakomliggande vägg så skär bort hela gipsutbuktningen i sin helhet, dit med ny gips och sedan spackla.
 
T Tptfm skrev:
det går nog inte, eftersom det alltså är en riktig utbuktning..
Har du ett långpass? Kolla om väggen är rak.

Troligen så buktar den ut i mitten och då har dem dragit Osbn rätt in i reglarna utan att lägga någon distans Bakom så att väggen blir rak.
 
  • Gilla
Tptfm
  • Laddar…
Har du ens pratat med firman om detta? Är det en seriös firma så fixar dom till att. Sen kan du lugnt spackla vidare och måla.
 
  • Gilla
Tptfm
  • Laddar…
Nåt lattjo har det varit, annars sätter man väl inte 4? skruv på 20?cm.
 
Ska firman ändå komma tillbaka så be dem fixa det då. Verkar enklast. Och som andra redan sagt, ligg på lite så de kommer någon gång.
 
Hand håller ett måttband mot en vägg för att mäta avståndet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
P Pappa1986 skrev:
Har du ett långpass? Kolla om väggen är rak.

Troligen så buktar den ut i mitten och då har dem dragit Osbn rätt in i reglarna utan att lägga någon distans Bakom så att väggen blir rak.
 
Vad snällt att så många svarar - tack!
Utbuktningen går mer eller mindre från golv till tak. Tror att det finns distanser bakom osb:n, men blir lite osäker nu. Känns som ett riktigt hästjobb att försöka dra av all papp och så mycket gips från gipsplattan, att utbuktningen försvinner, och att sedan spackla och få det slätt. Men det kanske är det jag måste göra. Ska prata med firman. Tack igen för alla tips!
 
Och förresten, ja, det finns definitivt distanser bakom osb:n. Så så här borde det väl inte ha blivit.
 
T Tptfm skrev:
Vad snällt att så många svarar - tack!
Utbuktningen går mer eller mindre från golv till tak. Tror att det finns distanser bakom osb:n, men blir lite osäker nu. Känns som ett riktigt hästjobb att försöka dra av all papp och så mycket gips från gipsplattan, att utbuktningen försvinner, och att sedan spackla och få det slätt. Men det kanske är det jag måste göra. Ska prata med firman. Tack igen för alla tips!
Det är ingenting du ska göra. Beställer man ett jobb där man vill ha nya väggar så räknar man med att dom ska vara raka.
 
  • Gilla
Tptfm
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.