Någon som vet var man kan köpa skåp till tvättstuga som dessa?
 
  • Tvättstugeskåp i pastellgrönt öppet visande tre vita tvättkorgar på trästativ.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Vitmålade utdragbara skåp i en tvättstuga med inbyggda tvättkorgar på träskivor.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
  • Gilla
ymmij12 och 3 till
  • Laddar…
Aldrig stött på färdig lösning så lite hemmapul blir det nog.
Jag hade satt Ikea metod stomme med maximera låda. Mät upp och såga ut för lämplig stabil tvättkorg.
 
Håller med i ovan inlägg, borde inte IKEAs skåp för källsortering kunna användas och anpassas. De bygger på att korgen står på bottenskivan så det är enklare att anpassa än att göra ramar som på bilderna ovan.
Metod med Maximera https://www.ikea.com/se/sv/p/variera-utrusta-kaellsortering-foer-skap-s89017605/
Och sedan väljer man lämplig lådfront i höjd. Finns då även i 80 cm bredd.
Sedan är det bara att ta mått och införskaffa lämpliga korgar efter behov av olika tvättsorter.
 
  • Gilla
Manhunter
  • Laddar…
Det borde inte vara några problem att bygga ihop på egen hand, alla kökstillverkare jag känner till har frontar i rätt storlek.

Jag undrar dock hur smidig lösningen verkligen är men det handlar säkert om hur man använder det. Själv föredrar jag öppna rullande fördelningskorgar, det är förenklat och snabbat upp vår hantering avsevärt.
 
Coolt om lådorna ovanför egentligen var som brevinkast. Skulle bli smidigt att sortera upp smågrejerna, så får man öppna stora lådorna när man ska pula ner ett lakan.
Jag håller nämligen med snowjim om att det är bekvämare med en öppen lösning, går snabbare då. Men vi har ju olika tröskel för hur snygg tvättstugan ska vara. Mitt förslag blir som en kompromiss mellan snygghet och smidighet, och jag gillar oväntade lösningar så därför tycker jag den är extra rolig, plus att det är min idé.
Vet inte heller vad jag skulle förvara en en låg låda i en tvättstuga :)
 
T Tumhanden skrev:
Vet inte heller vad jag skulle förvara en en låg låda i en tvättstuga :)
Du behöver ju inte välja en liten låda utan använder en luckfront som täcker ända upp till bänskskivan, kompletteras sedan med en öppningsmotor så att du bara trycker till på fronten så öppnar sig lådan/lådorna om du har fullt i händerna, smidigare än ett inkast. Då blir det en "öppen" lösning. ;)
 
  • Gilla
Morten Berg
  • Laddar…
Så här gjorde jag. Det är ikea skåp, 40 breda tror det är 60 höjd. Minns att jag fick leta lite för att hitta tvättkorgar som var så stora som möjligt men passade i lådan. Tror det var jysk jag hittade dem på. Det blir lite skitigt i botten så bilden du hade nog en bättre lösning där. Men fördelen med dessa är att jag snabbt och enkelt kan ta ut plastkorgarna. Vi e familj på fyra, och de sväljer tillräckligt för att tvätten skall bli rejäl backlogg :)

Två öppna IKEA-skåp med stora plasttvättkorgar inuti, bredvid en korg med tvätt.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
  • Gilla
ymmij12 och 9 till
  • Laddar…
Jättefint!
Vilka skåp är det du har som går att öppna och dra ut? Och som har den lilla lådan ovanför? Kan du skicka länk eller artikelnummer så vore det fantastiskt.
 
Hej, jag tror det är ikea metod ME 156. Hög låda där nere och medium eller låg däruppe. Fråga ikea om vilken som passar. Medium lådan har lite högre sidor så det är lite mer praktiskt. Nu bor jag inte där för tillfället men om jag inte minns fel tror jag att jag har nån gömd låda innanför där också så det faktiskt är två lådor däruppe.
Sen är det bara att välja vilka luckor du vill ha en 40x60 lucka och en 40x20 lucka.
Bänkskiva täcksidor, hänglist också e de klart. Lycka till.
 
  • Älska
Madddeli
  • Laddar…
Tack!

W wittsjo skrev:
Hej, jag tror det är ikea metod ME 156. Hög låda där nere och medium eller låg däruppe. Fråga ikea om vilken som passar. Medium lådan har lite högre sidor så det är lite mer praktiskt. Nu bor jag inte där för tillfället men om jag inte minns fel tror jag att jag har nån gömd låda innanför där också så det faktiskt är två lådor däruppe.
Sen är det bara att välja vilka luckor du vill ha en 40x60 lucka och en 40x20 lucka.
Bänkskiva täcksidor, hänglist också e de klart. Lycka till.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.