paradiset skrev:
Japp, det är en byggfirma från Borlänge som monterar FH-hus.
:(Hej
Med facit i handen hade jag önskat att vi hade väntat på "dalmasarna" vi skulle från första början ha fått vårat Spoven v 23 och skulle då fått snickare från Dalarna men då skulle de i princip bara tagit emot leveransen och sedan gått på semester 4v så vi fick alternativet att få huset v 27 men då skulle vi få ett snickarlag från Almunge som skulle jobba hela sommaren och ni vet hur det är man är ju "eld och lågor". Det ångrar vi djupt idag första 2v gick det undan vi riktigt gick och skröt vilka bra snickare vi fått men sedan gick det utför och som jag i tidigar inlägg sagt vi blev lovade v37 skulle snickaren vara klar med åt 1+2+3 han är fortfarande inte klar vi hade besiktning i fredags kan bara nämna några fel
1 Felläktat tak
2 Stora glipor i fasaden runt fönster
3 Ett fönster som sitter uppochner
4 stuprännor fattas
5 Allmänt småfix ex reglar som fattas
Det som kommer ta mest tid är att göra om taket, nej denna snickare vill jag vekligen varna för det finns absolut ingen yrkesstolthet alls. Så med andra ca 2 mån försenad i nuläget, så har våran dröm om jul-06 i vårat nya hus totalt havererat det är väldigt mycke jobb kvar för oss att göra. Sen om "Frogg" läser detta hoppas jag att du fick mina bilder till slut har haft datakrångel därav förseningen
 
Monsing !
Jag har fått dina bilder och jag tackar ödmjukast..
 
Hej paradiset,

Jag skulle bli mycket glad för fler bilder på ert hus. Vi funderar starkt på att bygga en Lövsångare i Gävle inom kort. Tomter släpps i vårt område under november. Nästa helg ska vi beöka ett visningshus, Domherren, som ju påminner en hel del om Lövsångaren men är drygt 20 kvm större.

Tack på förhand.

Mvh,
Johan


 
Oki, här kommer ett fint kvällsfoto.
 
  • vardagsrummet_i_kvllssolen.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Ännu ett...
 
  • huset_i_kvllssolen.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Här riggar vi upp torkställning/målarställning inför järnvitriolmålningen inne i vardagsrummet.
 
  • mlar_och_torkstllning_fr_lkt_och_utebrdor.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Huset lite från sidan.
 
  • huset_frn_infartsvgen_vid_garageppningen.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Den blivande entrén med en liten veranda.
 
  • entren.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Det är lite "drag" ::) i kåken just nu innan fönster/dörrsspringor är tätade, tak- och väggisolering är på plats. Men vid fint väder blir det snabbt varmt i vardagsrummet. :)
 
  • ut_frn_vardagsrummet.jpg
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.