Grymt
Köpte en själv på optimera för 5k, två veckor senare finns den på jula för samma pengar.
Tror det priset gäller fortfarande.
(y)
 
Jag vill också köpa en! Men nu kostar de ju ca 7000kr! Någon som har tips?
 
Jag funderar på en Metabo TS 254 då den har ställningen inbyggd från början och höjdjusteringen är fixad med rätt typ av gänga. Sen har den stort bord yta. Tittade på dewalt också men Metabon blir grymt prisvärd. Finns på bauhaus också.
 
A
M mb7726 skrev:
Jag funderar på en Metabo TS 254 då den har ställningen inbyggd från början och höjdjusteringen är fixad med rätt typ av gänga. Sen har den stort bord yta. Tittade på dewalt också men Metabon blir grymt prisvärd. Finns på bauhaus också.
Blev det någon Metabo? är själv ute efter en klyv hemma,den verkar smidig vid förflyttningar.
 
Det blev en Metabo. Tyvärr en skadad metabo så jag får köra och byta när Bauhaus får in nya lager. Annhållet går väldigt trögt och är svårt att använda med en hand. Annars är jag väldigt nöjd.
 
Verkar som att Dewalt 745 har gått ur sortimentet och de som finns kvar kostar 8-9000 nu (!). Är ni nöjda med Metabo TS254? Det lutar åt en sådan i brist på en Dewalt för de pengar jag tänkt mig (5-6000). Eller finns det någon annan såg i samma storlek som rekommenderas?
 
  • Gilla
joakimbrodd
  • Laddar…
Har en metabo ts254, köpte utan stativ på Bauhaus.
Valde den pga platsbrist. Jämförde med andra sågar i liknande prisklass (ryobi, b&d, scheppach, begagnad grön Bosch).

Sidanhållet totalt överlägset dom jag nämde ovan. Kontrollerat vinklar så gott jag kunnat och inte hittat några skevheter (jag är inte superproffs, men då skulle vi inte ens diskutera denna såg gissar jag).

Den är löjligt portabel, man bär den som en portfölj nästan, sjukt smidig... även om jag skruvat fast min i ett litet rullbart bord.

Jag har bara använt min till mindre möbelbyggen och finsnickeri och är väldigt nöjd än sålänge, även med orginalklingan.

Såklart alla borde ha gjutjärnsmaskiner med superprecision fyndade på blocket. Jag är dock nöjd med metabon.
 
  • Gilla
Macccan
  • Laddar…
Tack för det snabba svaret F_man!
De var givetvis slut på Bauhaus, men nu är den beställd på annat håll, fick bli den med infällbara ben.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.