lärjungen
Svar: 1.6m

Renoverar en hel del hemma och sågar mycket smygar och andra detaljer som naturligtvis blir snyggast med ett riktigt rakt snitt. Kommer med största sannolikhet även behöva kapa dörrblad. Skulle vara oerhört skönt att ha en sänksåg som denna till sina olika projekt!
 
1,6 meter är det rätta svaret!

Jag behöver vinna denna tävlingen då jag precis köpt mitt första hus och inte äger ett enda verktyg (än).
 
2. 1.6m

Denna hade verkligen hjälpt mig i mitt husrenovering. Närmare 180kvm fiskbensparkett ska läggas och denna hade gjort jobbet mycket lättare.
 
Svar: 1,6m

Denna tävling måste vara ett tecken. I två års tid har vårt sovrum stått utan garderobsdörrar. Detta då jag har dragit mig för att sätta en halvskakig cirkelsåg i dörrarna för närmare tusenlappen per styck, för att passa dem mot snedtaket. Med den här sänksågen kan vi få undan garderobsstöket innan julstöket.
 
Svar: 1.6m

Behöver jag verkligen en sänksåg? Vet inte, just nu sågas alla skivor med en 6år gammal ryobi-såg med en hemmabyggd skena (masonit och en elfa-sena) och snitten blir nästa raka..
 
1.6m

Då jag lider av avsaknaden av garage och plats i förråd skulle vilja få till snygga snitt i taket till den planerade verktygshissen mellan garderob och vind.
 
Svar: 1,6 meter.

Motivation:

1. Jag har det sämre ställt ekonomiskt, men har ändå åtagit mig att rädda ett äldre trähus (1929) från att tillåtas rasa samman, och hoppas på att bo i det så snart som golvbjälklaget är ordnat. Alla bidrag hjälper, och denna skulle även hjälpa mig bevisa att man kan få ihop gör-det-själv, snyggt-och-rakt och bevara husets anda. Sågen är till hjälp med detta.
2. Det finns ett miljötänk i det. Allt material kan inte återanvändas i sitt ursprungliga syfte. Samtidigt är det ofta förstklassigt virke av ypperlig kvalitet. Jag bygger tidsenlig inredning och bruksföremål av det. Jag gör i dagsläget detta för hand för att den cirkelsåg jag idag har är minst sagt oprecis, och mina armbågar börjar bli lite trötta.
3. Jag bidrar aktivit till forumet, så forumet får gärna belöna mig för det. Jag läser och svarar gärna på frågor ställda av uppenbara nybörjare. Jag svarar utförligt och detaljerat efter bästa förmåga, försöker hindr misstag och rekommendera lättare metoder och de som är sunda för huset. Jag vill att forumet ska vara en levande och inkluderande plats, men märker att allt fler svar är korthuggna och förutsätter stora förkunskaper från den som ställt frågan.
 
Svar: 1,6m

Ja, med en Ryobi cirkelsåg som har gått varm med reglar som ”styrskena” så är jag så less på att inte ha riktiga maskiner att diverse projekt nu står helt still. Blå Bosch sänksåg hade varit en start på ett nytt liv med kommande inköp av kvalitetsmaskiner som gör att det blir roligare att gå ut i förrådet och få gjort det som blivit liggande
 
Svar 1,6m

Ska såga upp 54kvm golvspån för att personen som bodde här innan har lagt avloppsrör med för dåligt fall på hela övervåningen och det finns inga ritningar på hur det är draget. Denna skulle underlätta massor då raka snitt underlättar återmonteringen avsevärt!
 
Svar: 2.

Jag gillar gedigna material som trä till fönstersmygar och annat behövs en sänksåg. Renoverar ett 20 talshus.
 
Svar, 1.6m

Nu till vintern börjar jag med ett stort projekt, vi ska inreda våran vind, till färdig bostad. Kommer bli ett svettigt projekt och bra verktyg verktyg skulle passa fint till jobbet.
 
Svar:
1,6 meter

Motivering:
Jag har så många projekt jag vill genomföra, men dessvärre saknas en del verktyg. Sänksåg är ett av verktygen som fattas, så detta hade blivit den perfekta julklappen!
 
1,6 meter

Aldrig haft en sänksåg, skulle vara kul att testa om det är så bra som folk säger
 
Sittställning
Svar 1.6meter

Åhh! Jag kan inte uttrycka med ord hur mycket jag älskar Bosch blå. Tror inte man kan bli ett större fan än jag. Nu är det strax dags för köksrenovering och efter det lär projekten knappast ta slut så en sänksåg hade verkligen hjälp oss. Åter igen bosch blå är bäst!
 
Svar: Skenan är 1,6 meter

Motivering:
Vi ska till att byta ut olimmat golvspån från 83, som knarrar värre än en skräckfilm.
En riktigt bra sänksåg behövs för att ordna raka snitt mot befintligt spån, samt för att med säkerhet missa vattenrör och annat.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.