Jo! Tänkte!
Jag vill lägga ett golv på mitt tryckta altangolv och behöver lite tips!,
Ska jag lägga ett lager plast först? Å sen bara golvet (massonit eller dylikt)??, eller cellplast och golv?? Någon som kan/vet. Nibbe
 
  • Tryckt mörkt träaltangolv med en svart korgstol och vit vägg som syns i bakgrunden.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Är det ett laminatgolv du tänkt lägga? Är altanen skyddad med tak eller blir golvet utsatt för regn o rusk?
I förtält till tidigare husvagn har jag lagt både laminat och en kraftigare typ av heltäckningsmatta änvände plastplattor från jula typ bergo detta som undergolv på den tryckta trallen. Och foam under laminaten.
Det ventilerar och ev vatten kan rinna undergolvet.

https://www.jula.se/catalog/tradgar...VVqqaCh2b2AgpEAQYASABEgLqO_D_BwE&gclsrc=aw.ds
 
Tänkte lägga ett golv utav masonit på mitt ute trall, det ligger under tak och är typ inbyggt fasad + 3 sidor, så alltså vindtätt. Det blåser bock upp mellan trallen, man vill ju kunna sitta ute en bit in på hösten eventuellt vinter oxå.
Undrar då hur jag ska isolera?, ska jag lägga cellplast eller tjockare plast bara?, och sedan masonitskivor och på det ”fuskgräss”?. N
 
Lägg inget material som kan suga upp fukt, alltså inte masonit eller spånskivor
 
Problemet jag kan se med plasten är att ev regn som kommer in kan bli att ligga kvar på platsen och då är det inte bra med masoniten direkt på... inte ett golv heller.
Kan du som alt fästa en vindduk under trallen, plastgolvet som jag länkade till och sedan altangräset?
 
Tack för tipset. Nibbe
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.