Huset är från slutet av 60-talet och värms av fjärrvärme. Under min uppfart så ligger det slang för att kunna värma upp allt och helt enkelt slippa skotta.
Detta är inget jag använder men förra året när de lappade asfalten på gatan så kapades slangen av och går nu absolut inte att använda. ja sa väl redan då att det var inga problem då jag inte använder systemet men är lite fundersam, borde inte bolaget som haft sönder slangen lägga dit ny och då även asfaltera hela min uppfart.

Är det värt att bråka?
Uppfarten skulle behövas rättas till ska tilläggas.
 
Nej.

Du kan inte komma nu och vilja ha din uppfart fixad för att den behöver fixas.
Du hade möjlighet att få slangen fixad i samband med avbrottet men du frånsade dig det arbetet. Normalt ska du anmäla ett fel skyndsamt (läs 2 månader) från det du upptäckte felet och det gjorde du inte.
 
  • Gilla
Prodigys
  • Laddar…
janwide
Det är inget du använder och du sa att det inte var några problem när det hände. Nej, det är inte värt att bråka då tycker jag.
 
Tack för svar.
Var lite så jag tänkte också men skulle ha stått på mig när det hände helt enkelt. Får skylla mig själv och betala för att få min uppfart fixad.
Är det bäst med stenläggning eller asfalt?

Bilen står på ungefär samma ställe hela tiden så jag är orolig att det kommer bli gropar och spår om man lägger sten.
 
Asfalt är snarare känsligare. Sten går dessutom att lägga om vid behov.
 
janwide
Mest en smaksak enligt mej.

Med dåligt underarbete får du spår vare sig du lägger sten eller asfalt. Med bra underarbete funkar båda. Får du ändå spår går ju stenen att lägga om utan större kostnad medans asfalten är värre att åtgärda.
 
Ja tyvärr skulle du nog det, hade ju varit max 1 timmes jobb då så det hade varit lätt-då.
Om du ska asfaltera så kan du ju ta upp området kring skadan och fixa det, merjobbet är ganska begränsat när asfalten ändå görs.

Det är underarbetet som är viktigt och ytskiktet är bara ytskikt Mao om bilen står där idag och du inte fått spår så kan du välja valfritt. Annars måste du även ta underarbetet och sen välja valfritt.
Om du lägger sten så lägg yttersta stenen i betong.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.