Hej !
Toalettstolar:
Kan någon vänlig själv säga om IFÖ:s gamla Carezza-serie har samma skruvhålsformation som nya Sign ?
Det vore väl för mkt att hoppas på- men kan man isf sätta fast en Sign-mugg i samma skruvhål i golvet där Carezzan har suttit ?

Tacksam för svar och tips !
 
Du kan ju alltid (som är en av de avsedda monteringssätten) montera Sign med lim/silikon, så länge dess ”footprint” fysiskt täcker de gamla hålen (av estetiska skäl). Det följer med hattar för att dölja skruvhålen. Möjligt det finns en modell helt utan hål också.
 
Krilleman
Högst tvivelaktigt.

varför kan du inte dra skruvar i nya hål?
 



Så här ser Carezza-modellen ut (snodd bild)
 
Tack grabbar - med bra motfrågor :). Varför ? Jo, Ifö:n ska ersätta gammelmuggen tills vidare i vårt reservbadrum som så småningom ska renoveras- men just nu fattas fliset efter att bl.a. ha byggt om halva huset inkl. badrum på ett annat ställe i kåken. Ifö:n blev "över" i renoveringen och är endast 4-5 år gammal. Jag vill använda den innan packningar och sånt torkar ihop fullständigt och gammel-Carezzan funkar iofs. men håller ju inte heller hur länge som helst- plus att den ser rätt så skamfilad ut.

Monteringen: gammalt badrum som sagt. Kakelplattorna under Carezzan är delvis lösa (liksom på andra ställen i badrummet), ej pga av fukt (kollat)- men söndersmulat bruk som förmodligen varit snålt distruket från första början. Så om jag silikonar så blir det på redan halvlösa plattor. Jag har funderat på den lösningen, men då får jag isf. ta bort plattorna som är lösa först och sen antingen kakelfixa eller limma fast dem igen innan silikoneringen, alternativt köra nån patentare i stil med att ersätta plattorna med lite flytspackel som suger tag bra i spånskivorna under och ger möjlighet för en fast platå att silikonera på.

@Krilleman: god idé, men jag är lite avvaktande till att sätta fyra nya hål under muggen i vad som är ett badrumsgolv från -65. Iofs har det klarat sig till synes utan skador så här långt, men som sagt det tar emot att borra upp på nytt- men det kanske är dumt resonerat.... ?

Tacksam för er input !
Som sagt, det kommer att bli en muggplacering med försiktighet just pga obefintligt tätskikt (troligen) och en badrumsrenovering om cirka 5-6 år igen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.