Hej. Jag hoppas någon skulle kunna hjälpa mig hur vi ska tänka vid denna planlösning.?!
Har köpt en långsmalt äldre hus som jag älskar men jag behöver fyra sovrum där en kan stänga dörren om sig. Som det ser ut nu har vi bara en massa genomgångsrum. Tacksam för alla tips
 
Du kanske har en ritning över huset?
 
  • Gilla
Anna_H
  • Laddar…
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Du kanske har en ritning över huset?
Trodde jag fick med bilden. Ska försöka igen
 
Ritning av en lägenhetsplan med rummets namn och placering av möbler och utrustning.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Hur mycket vill och tänker ni er göra om?
 
13th Marine 13th Marine skrev:
Hur mycket vill och tänker ni er göra om?
Köket är planerat att jag ska byta ut inom snar framtid sen är tanken att badrummet ska renoveras och byggas ut mot ytterväggen så ingång blir från hall och stänger igen mellan badrum och vardagsrummet
 
Sådär, på rätt ledd ... :)

Har ni tänkt att göra om något mer? Typ större kök, en till toalett?

EDIT: Vore kanske bra att ha måtten också? Det kan ju göra en del skillnad för möjligheterna .. :)
 
  • Planritning av en bostad med etiketterade rum som kök, sovrum och vardagsrum, ej skalenlig.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
Dan_Johansson Dan_Johansson skrev:
Sådär, på rätt ledd ... :)

Har ni tänkt att göra om något mer? Typ större kök, en till toalett?

EDIT: Vore kanske bra att ha måtten också? Det kan ju göra en del skillnad för möjligheterna .. :)
Köket tänkte jag göra större så att det blir kök i både kök och ”allrum”, badrummet tänkte jag också större så att jag stänger igen mellan badrum och vardagsrummet men där tar det stop.
 
Det enklaste borde väl vara att byta plats på vardagsrum och de två sovrummen närmast mitten.
 
  • Gilla
Anna_H och 1 till
  • Laddar…
Säger som Nimhed: gör två sovrum av vardagsrummet.
Sedan vardagsrum av de två stora genomgångssovrummen. i samband med köksrenovering öppnas köket mot nya vardagsrummet.
 
  • Gilla
Frelli2
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.