hej! sitter och funderar över FISKARHEDEN om de är bra! dom har inga expohus. så jag undrar om det finns någon därute som har erfarenhet om dom !
 
Hej, det är många på forumet som byggt med dem.
Vart ska du bygga? Det finns säkert medlemmar på Forumet i närheten.
De flesta verkar nöjda.

Vi hade kontakt med dem, men gillade inte deras sätt att möta kunden på, så vi valde en annan leverantör.

// Snäckan
 
:-[Hej
Vi håller på och bygger ett Fiskarheden Spoven. En förutsättning tycker jag är att om man väljer FH så ska man vara beredd att göra ganska mycket själv iallafall om man ska tjäna något på det . Vi har valt att ta hjälp med åt 1+2+3 vilket i korthet innefattar stomresning tätt tak, låsbart, fönster i, klart för att sätta isolering i väggar, klart för tegelläggning,panelning utvändigt med andra ord VÄLDIGT mycket arbete kvar. Vi tar även hjälp med El+Vvs.
Kontakten med FH har väl funkat sisådär det gäller att vara väldigt om sig och kring sig och verkligen ta reda på vad som ingår i byggsatsen för oss kom en mycket tråkig överraskning ca 1 vecka innan leverans då vi fick en utförlig leveransbeskrivning vad som ingick och då kom det fram att i princip all plåt på huset förutom hängrännor inte ingick, kan bara tillägga att det är ganska mycket plåt på Spoven bla ett plåtbandtäckt verandatak+ plåtarbeten runt 4 takkupor vilket för oss medför en icke kalkylerad kostnad på ca 70000. Vi tog kontakt med våran säljare som bestämt påstod att han informerat oss om detta. Vilket vi är absolut säkra på att han inte gjort visst kan man missa vissa saker men en så pass stor kostnad missar man inte att kalkylera med i bygget. Så kort och gott se verkligen till att få ordentliga papper på ALLT!! så slipper ni göra samma tabbe som vi gjort. Nu bygger man väl förhoppningsvis bara ett hus i sitt liv men skullejag göra om det skulle många fallgropar undvikas jag lovar.
 
Hej,

Vi har skrivit kontrakt med FH och kommer att få leverans vecka 16. Hittills så har allt fungerat klockrent. Kontakten med vår säljare är jättebra och jag har bekanta som har och ska bygga med dom.

Fick till med av en bekants bekant reda på ett par som byggt med dom, men blivit tvunga att flytta neråt i Sverige och de ska nu bygga ett nytt med dom igen, vilket borde säga en hel del om dem.


;D
 
Hej!

Monsing bekräftar det intryck vi fick av FH....
Tråkigt för er, hoppas allt löser sig.


Lycka till!

// Snäckan
 
monsing skrev:
:-[Hej
Vi håller på och bygger ett Fiskarheden Spoven. En förutsättning tycker jag är att om man väljer FH så ska man   vara beredd att göra ganska mycket själv iallafall om man ska tjäna något på det . Vi har valt att ta hjälp med åt 1+2+3 vilket i korthet innefattar stomresning tätt tak, låsbart, fönster i, klart för att sätta isolering i väggar, klart för tegelläggning,panelning utvändigt med andra ord VÄLDIGT mycket arbete kvar. Vi tar även hjälp med El+Vvs.
Kontakten med FH har väl funkat sisådär det gäller att vara väldigt om sig och kring sig och verkligen ta reda på vad som ingår i byggsatsen för oss kom en mycket tråkig överraskning ca 1 vecka innan leverans då vi fick en utförlig leveransbeskrivning vad som ingick och då kom det fram att i princip all plåt på huset förutom hängrännor inte ingick, kan bara tillägga att det är ganska mycket plåt på Spoven bla ett plåtbandtäckt verandatak+ plåtarbeten runt 4 takkupor vilket för oss medför en icke kalkylerad kostnad på ca 70000. Vi tog kontakt med våran säljare som bestämt påstod att han informerat oss om detta. Vilket vi är absolut säkra på att han inte gjort visst kan man missa vissa saker men en så pass stor kostnad missar man inte att kalkylera med i bygget. Så kort och gott se verkligen till att få ordentliga papper på ALLT!! så slipper ni göra samma tabbe som vi gjort. Nu bygger man väl förhoppningsvis bara ett hus i sitt liv men skullejag göra om det skulle många fallgropar undvikas jag lovar.  

Mycket konstigt det där med plåten, sitter just nu och läser leveransbeskrivningen från FH villan och vad jag kan se ingår all plåt. Det är inte så att ni har gjort nåt tillval som gör att det behövs mer plåt?. Vi får vårat domherren v42 och vi har valt åtagande 1 vilket innebär stommresning, tätt tak färdigt för tegel, fönster och dörrar monterade, utegips med reglar för panelen och vindskivor monterade, så ni borde få mer med 1 2 och 3.
 
Hej,

Jag pratade med min säljare på FH igår och han berättade att på t ex Spoven så tillkommer det extra plåt vid, som du skrev, takkupor etc. Detta ska säljare informera vid första kontakt och definitivt innan man skriver kontraktet.

Vi ska bygga Entitan och där tillkommer inga extra kostnader.

Sen så träffade vi våran KA igår och han berättade att bara i Sala Kommun så bygger FH just nu 6 st hus och då är inte vårat hus inräknat. Dessutom så vet jag ett annat par som också ska bygga FH, men de ligger lite efter i planerna och har inte fått något bygglov än.
KA sa att han tyckte att FH var ett bra företag och att om man skulle säga något negativt så var det att ritningen på grunden kan komma liiiite i senaste laget.
/Janet
 
Hej

Nu får inte vi vårat Doppingen förrens vecka 43 men all kontakt som vi haft med vår säljare har varit bra, man har bara ringt och frågat om det har varit något man undrat över. Jag kan inte säga någonting dåligt om dom än.
 
skruttgumman skrev:
Hej

Nu får inte vi vårat Doppingen förrens vecka 43 men all kontakt som vi haft med vår säljare har varit bra, man har bara ringt och frågat om det har varit något man undrat över. Jag kan inte säga någonting dåligt om dom än.
Läste på er hemsida att ni får ert garage vecka 39, köper ni det från FH?
 
CaJn skrev:
Läste på er hemsida att ni får ert garage vecka 39, köper ni det från FH?
Nä vi köper det från Lövångersbygg, mycket billigare! Ett dubbelgarage på 42 kvm för 50 000:- exklusive platta.
 
Hej Monsing!
Alltid tråkigt med den typen av överaskningar och extra kostnader.
Vi planerar att bygga ett Spoven (klart med tomt förra veckan).
Nu undrar jag om du möjligen har några bilder från ditt bygge och om jag skulle kunna få del av dessa?
 
Hej Frogg!
Vi har en del bilder på digitalkamera under byggets gång, vi har blivit lovade att åt 1,2,3 ska vara klart v 37 vilket vi starkt tvivlar på då bygget i princip har legat nere de sista 3 veckorna pga att snickaren nog har tagit på sig lite för mycket. men jag skickar gärna de bilder vi har, nu är jag ny på forumet och vet inte riktigt hur jag får iväg bilderna har du en mail eller??// Monsing
 
Monsing!

Hur många veckor räknar de med att åtagande 1,2 och 3 ska ta, hur många snickare har de varit på ert bygge under den tiden?

Pernilla
 
Hej Pernilla
Vi blev lovade 10 veckor för åt 1.2,3 och att de skulle vara 4 snickare på plats under bygget dessa gånger de varit 4 st kan jag lätt räkna på en hand som oftast 1-2 st det är därför vi tvivlar på att de blir klara till vecka 37 som vi blivit lovade
// Monsing
 
monsing skrev:
Hej Frogg!
Vi har en del bilder på digitalkamera under byggets gång, vi har blivit lovade att åt 1,2,3 ska vara klart v 37 vilket vi starkt tvivlar på då bygget i princip har legat nere de sista 3 veckorna pga att snickaren nog har tagit på sig lite för mycket. men jag skickar gärna de bilder vi har, nu är jag ny på forumet och vet inte riktigt hur jag får iväg bilderna har du en mail eller??// Monsing  
Jag skulle också bli jätteglad för bilder. Jag har skickat meddelande till dig för ett par dagar sen, men du kanske inte har sett det?
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.