VI har en tvättstuga i källaren som är original från 63. Väggarna är kaklade med blå plattor och med all säkerhet är det asbest i fixet (det var det åtminstone i badrummet).
Tvättstugan är inte det utrymme i huset som man vill lägga mest tid eller pengar på men det är heller inte ett speciellt roligt utrymme just nu med de blå väggarna.
Finns det några alternativ till att kakla om väggarna (i detta fall kakel på kakel) eller att putsa (går det att putsa på kaklet?).
Jag vill helst inte att det ska bli ett alltför stort eller dyrt projekt och vill därför inte kakla. Finns det kanske några skivor eller liknande som man kan sätta upp som andas?

Jag är inte intresserad av att starta en tråd om asbest då jag tycker att dessa finns i överflöd och jag hyser själv ingen rädsla för att ha materialet i huset.
 
Fadai
Det finns färg som går att måla på kakel. Kolla på det.
 
Tror du kan sätta fibo, googla men det kanske är onödigt dyrt. Måla eller likande är ju helt klart billigare :)
 
Ja måla är ju ett alternativ och det har jag funderat på tidigare, behöver man behandla fogarna på något speciellt sätt eller är det bara att rolla på?
När det gäller fibo så är väl dom täta?
 
Har du fukttillskott utifrån kan ju målat bli lite problem då fogarna inte längre kan andas.

Riv ner kaklet, regla upp nytt med stålreglar o kakla på det
 
Om du tycker putsa är lättare än att kakla, så skulle jag dragit ut kakellim med tandad spackel, och sen putsat på det.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.