3. 13 år.

Skulle vara oerhört kul att överraska föräldrarna med en såpass smidig klyv till deras kamin!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Underlätta vedklyvningen med en Kindling Cracker

[bild]
Kindling Cracker från Fandango Fire Tools är en produkt för dig som vill känna dig trygg och säker när du klyver ved. Perfekt för din kamin, vedeldade spis, brasa, bastu eller grill. Detta är en vedklyv alla kan använda, både gammal som ung. Kindling Cracker är en prisbelönt succé från New Zealand som funnit sin väg över världen. Den här veckan tävlar vi ut ett Vedklyvpaket King som består av en Kindling Cracker King, en hammare och ett paket ekologiska braständare.

Totalt värde: 2 300 kronor

Så här tävlar du: Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur gammal var Ayla Hutchinson när hon uppfann vedklyven Kindling Cracker?

  1. 73 år
  2. 43 år
  3. 13 år

Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 22 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Fandangofiretools.se. Vi tackar Fandangofiretools.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Rätt svar är 13 år. Jag är 72 år och nästan blind på vänster öga så jag slår ofta fel med en yxa. Därför blir det säkrare för mig att klyva ved och tändved med en Kindling Cracker
 
Alternativ 3: 13 år!

Snygg, praktisk och säkrare än en vanlig huggkubbe - Kindling Cracking vore den perfekta hjälpredan den kommande vintern då mycket ved ska klyvas. En fantastisk julklapp till min kära far dessutom, som även han behöver klyva till sin kamin.
 
Redigerat:
Hon va 13 år.
Det kommer bli ett sant nöje att klyva ved till bastun med denna fantastiska smidesklyv.
Den kommer att pryda bastuavdelningen alldeles fantastiskt.(y)(y)
 
Svar, hon var 13 år när hon uppfann den! Vi skulle verkligen behöva vinna en Kindling Cracker. Vi har köpt ett nytt (riktigt gammalt) hus med öppen spis och nu håller vi på att installera en kamin och en vedspis också! Vi kommer verkligen behöva klyva massor av ved!!
 
Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Underlätta vedklyvningen med en Kindling Cracker

[bild]
Kindling Cracker från Fandango Fire Tools är en produkt för dig som vill känna dig trygg och säker när du klyver ved. Perfekt för din kamin, vedeldade spis, brasa, bastu eller grill. Detta är en vedklyv alla kan använda, både gammal som ung. Kindling Cracker är en prisbelönt succé från New Zealand som funnit sin väg över världen. Den här veckan tävlar vi ut ett Vedklyvpaket King som består av en Kindling Cracker King, en hammare och ett paket ekologiska braständare.

Totalt värde: 2 300 kronor

Så här tävlar du: Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur gammal var Ayla Hutchinson när hon uppfann vedklyven Kindling Cracker?

  1. 73 år
  2. 43 år
  3. 13 år

Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 22 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Fandangofiretools.se. Vi tackar Fandangofiretools.se för att de sponsrar den här tävlingen.
Svar: 13? År.
Med tummen mitt i handen är det inte så bra svinga en yxa för mig ! Detta skulle underlätta massor, då slipper jag ju be om hjälp varje gång !! Nu stundar ju både kyligare tider och julhelg, då är det stor mysfaktor få elda en brasa i kaminen !!!
 
Svar 3: 13 år.

Vi fick efter 10 års drömmande äntligen en kamin installerad i år, lagom till midsommar. Nu har det gått några veckor av mysigt eldande och veden tog slut snabbt. Det här vore ett säkert sätt att hugga mer utan att riskera att yxan sitter i benet.




Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Underlätta vedklyvningen med en Kindling Cracker

[bild]
Kindling Cracker från Fandango Fire Tools är en produkt för dig som vill känna dig trygg och säker när du klyver ved. Perfekt för din kamin, vedeldade spis, brasa, bastu eller grill. Detta är en vedklyv alla kan använda, både gammal som ung. Kindling Cracker är en prisbelönt succé från New Zealand som funnit sin väg över världen. Den här veckan tävlar vi ut ett Vedklyvpaket King som består av en Kindling Cracker King, en hammare och ett paket ekologiska braständare.

Totalt värde: 2 300 kronor

Så här tävlar du: Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur gammal var Ayla Hutchinson när hon uppfann vedklyven Kindling Cracker?

  1. 73 år
  2. 43 år
  3. 13 år

Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 22 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Fandangofiretools.se. Vi tackar Fandangofiretools.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
3. 13 år

Vore så smidigt att ha i garaget där jag förvarar ved så att man slipper gå ut för att hugga upp några trän i mindre bitar för att ha att tända med.
 
Svar 13 år. Sen jag blev ensam måste jag fixa veden till pannan och spisen själv. Det är både tungt och svårt med klyv, kap, yxa och kil. Den här uppfinningen verkar vara gjord för såna som jag. Ensam är inte alltid stark, men med denna klyv kan ju vara smart.
 
13 år.

Jag är trött på att behöva oroa mig över sambon när han är ute och klyver ved. Sist gång fick han åka iväg till akuten och sy ett par stygn i fingret. Vi vill gärna elda i vår täljstenskamin men jag vill inte riskera hans händer för lite tändved.
 
Svar 3, 13 år

Vi har precis byggt en vedbod och köpte igår 4 m3 grovhuggen ved, så denna makalösa uppfinning skulle komma väl till pass.
Men - om jag vann den skulle jag faktiskt inte behålla den själv utan ge den till våra underbara grannar som varit så snälla sedan vi flyttade in för ett par månader sedan. De börjar närma sig pension och kan få hugga lite lugnare i framtiden!
 
Svar: 13 år

Jag har precis investerat i en kamin! Härliga vinterdagar vid brasan väntar. Med en kindling cracker klyver jag lätt veden vi behöver till hela vintern. Snygg är den också!
 
Svar: 3, 13 år.

För jag har ett par sådana högar som jag inte orkar hugga för hand.
 
  • Hög med större trädstammar i en trädgård, indikerar tungt arbete med vedhuggning.
Svar nr:3, 13 år.

Har massa nedsättande sjukdomar o krämpor och så stuga med vedeldning,
såg detta fantastiska o snygga hjälpmedel Kindling Cracker o tänkte direkt!!!

...ÅÅÅ...Vill ha dig i mörkret(o kylan)hos miig, tiden den stannar när
vi rör vid varaann och jag lättar jag flyger jag svävar fram
om jag får vinna den nu!!!
 
Svar: 13 år

Jag skulle vilja ha en för jag är rädd om mina fingrar och rädd för sågar. Plus att den är snygg!



Annelie Hultberg Annelie Hultberg skrev:
Tävling: Underlätta vedklyvningen med en Kindling Cracker

[bild]
Kindling Cracker från Fandango Fire Tools är en produkt för dig som vill känna dig trygg och säker när du klyver ved. Perfekt för din kamin, vedeldade spis, brasa, bastu eller grill. Detta är en vedklyv alla kan använda, både gammal som ung. Kindling Cracker är en prisbelönt succé från New Zealand som funnit sin väg över världen. Den här veckan tävlar vi ut ett Vedklyvpaket King som består av en Kindling Cracker King, en hammare och ett paket ekologiska braständare.

Totalt värde: 2 300 kronor

Så här tävlar du: Allt du behöver göra är att svara på en fråga samt motivera varför just du borde vinna.

Fråga: Hur gammal var Ayla Hutchinson när hon uppfann vedklyven Kindling Cracker?

  1. 73 år
  2. 43 år
  3. 13 år

Svaret hittar du här: [länk]

Posta ditt svar och din motivering i den här tråden. Vinnaren utses fredagen den 22 november.

OBS: Vi förbehåller oss rätten att utse en ny vinnare om vinnaren ej kunnat nås inom två veckor.
-----------------------------------------------
Eventuell vinstskatt betalas av vinnaren.
Vinsten skickas till vinnaren direkt från Fandangofiretools.se. Vi tackar Fandangofiretools.se för att de sponsrar den här tävlingen.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.