Vet att utav flera husfabrikanter kan man köpa huset utan panel.
 
R RoBo skrev:
Vet att utav flera husfabrikanter kan man köpa huset utan panel.
Det kanske är så många gjort. Tycker mig se fler hus som byggs så här nuförtiden. Ofta med små eller inga takutaprång. Men kanske är egenritade med panel ditsatt själv.
 
R Robert-san01 skrev:
Jag var nästan i din sits när vi byggde. Visste precis hur jag ville ha huset och med vilka material och lösningar.

Ritade upp det själv och handlade upp ett skal från Isotimber. Sedan montörer, snickare, material mm. Visst tog det mycket tid och energi och inte blev det billigare heller. Men vi har ett hus som blev precis som vi ville ha det. :)
Funderar själv på isotimber till en attefallare, hur tycker du isotimber funkar/har funkat nu efter nåt år?

Mvh Robert
 
D rob_t_j72 skrev:
Funderar själv på isotimber till en attefallare, hur tycker du isotimber funkar/har funkat nu efter nåt år?

Mvh Robert
Det har funkat så bra som utlovats. Huset känns gediget och behöver väldigt lite energi. Prognosen är under 10000 kWh totalt inkl hushållsel och ca 250m2 A-temp. Ca 4000 kWh värme och varmvatten.

Inga dragningar i hörnen, bara några mindre vid karmarna till ytterdörrarna att lägga lite fog i. Så det har rört sig väldigt lite trots i princip solitt trä i ytterväggarna.
 
  • Gilla
Dortmunder DAB
  • Laddar…
Kolla med XN-villan. De verkar väldigt flexibla och har enligt sin portfolio byggt både fasad och tak i någon form av omålat trä. Träslag och huruvida det är värmebehandlat, obehandlat eller oljat/annan behandling kan jag inte uttala mig om, men hör med dem vad de kan erbjuda! Har ingen egen erfarenhet av företaget dock.

https://xnvillan.se/
 
Frångötetänna Frångötetänna skrev:
huruvida det är värmebehandlat, obehandlat eller oljat/annan behandling kan jag inte uttala mig om, men hör med dem
Såg sen att de byggt med thermowood/lunawood. Finns lite exempel på deras Instagram också.
 
Fråga Myresjöhus om att bygga i industriell stil - kan finnas med värmebehandlat trä som fasad.
 
  • Gilla
Danne12345 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.