janwide
Inte så trevligt gjort. Men efter sköljning och tvätt är problemet borta. Åtminstone för lägenhetsinnehavaren.
 
  • Gilla
Putte 9497
  • Laddar…
Bara otur att det fastnar på film antar jag och anledningen kan man ju sia om men företeelsen är knappast ovanlig. Finns ju många tillfällen där toalett och annat är bortplockad och det inte finns andra möjligheter än just diskbänk eller nåt. De flesta normala sköljer nog och "sanerar" men många tycker såklart att det är vidrigt äckligt för det........
 
S Stefan1972 skrev:
Bara otur att det fastnar på film antar jag och anledningen kan man ju sia om men företeelsen är knappast ovanlig. Finns ju många tillfällen där toalett och annat är bortplockad och det inte finns andra möjligheter än just diskbänk eller nåt. De flesta normala sköljer nog och "sanerar" men många tycker såklart att det är vidrigt äckligt för det........
Tror det normala uppsöker en riktig toalett istället för att pinka i kundens handfat.
För lite planering kan man nog ändå klara av.
Fast de hade ju inget kollektivavtal så de fick väl inte kissa.
 
Påminner om historien om en tjej som hade en kille på nattbesök. Hon hade varnat honom för att skapa nåt oljud så föräldrarna kunde höra. Plötsligt vill han gå på toan, men tjejen inser att en spolning kommer att låta så hon föreslår vasken i köket. Ok, men efter en stund hör hon han viskar: Finns det något papper?
 
  • Haha
  • Gilla
civilingenjören och 19 till
  • Laddar…
Förlåt en okunnig fråga men vad är en kattkamera?
 
useless useless skrev:
En kamera man hänger runt halsen på katten så den kan hålla koll på hantverkarna när man själv är på jobbet.

[länk]
Intressant, känns som att det kan bli problem med GDPR och liknande. Annars kanske en affärsidé att hyra ut katter med kameror till folk som har hantverkare hemma.
 
  • Gilla
  • Haha
Putte 9497 och 5 till
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Tror det normala uppsöker en riktig toalett istället för att pinka i kundens handfat.
För lite planering kan man nog ändå klara av.
Fast de hade ju inget kollektivavtal så de fick väl inte kissa.
jo så är det ju såklart men undantag finns. Annars skulle det normala vara att ingen kissar i något annat än toaletten. Men visst, det är väl mer en principsak att hantverkare såklart inte ska kissa i vasken men det handlar ju mer om etik och moral än att det skulle vara "äckligt"
 
  • Gilla
Staffans2000
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
jo så är det ju såklart men undantag finns. Annars skulle det normala vara att ingen kissar i något annat än toaletten. Men visst, det är väl mer en principsak att hantverkare såklart inte ska kissa i vasken men det handlar ju mer om etik och moral än att det skulle vara "äckligt"
Kan ju finnas buska, mackar eller så försöker man i det sista att planera att kanske inte dricka så mycket. Kommer inte ihåg alls att vi kissade ens på fungerande toaletter när jag var med farsan på sommarjobb mitt inne i Hbg centrum. Vi tog oss till mackarna eller typ offentliga toaletter.
Jag hade tyckt det varit vidrigt om en okänd som känd snubbe pinkar i mina handfat oavsett toalett eller ej. Hade faktiskt hänvisat dem till trädgården isåfall.
 
  • Gilla
Ganescha
  • Laddar…
R Rkarlsson skrev:
Kan ju finnas buska, mackar eller så försöker man i det sista att planera att kanske inte dricka så mycket. Kommer inte ihåg alls att vi kissade ens på fungerande toaletter när jag var med farsan på sommarjobb mitt inne i Hbg centrum. Vi tog oss till mackarna eller typ offentliga toaletter.
Jag hade tyckt det varit vidrigt om en okänd som känd snubbe pinkar i mina handfat oavsett toalett eller ej. Hade faktiskt hänvisat dem till trädgården isåfall.
Absolut, visst är det så men tar man killar rent generellt så tror jag nog de flesta har gjort sina behov åtminstone nån gång på sådant ställe som nån annan skulle kategorisera som äckligt .........
 
  • Gilla
twoody och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Bara otur att det fastnar på film antar jag och anledningen kan man ju sia om men företeelsen är knappast ovanlig. Finns ju många tillfällen där toalett och annat är bortplockad och det inte finns andra möjligheter än just diskbänk eller nåt. De flesta normala sköljer nog och "sanerar" men många tycker såklart att det är vidrigt äckligt för det........
Tja hemma hos dig kanske det är okej. Hemma hos en kund är det definitivt inte okej att kissa i köksbänken, oavsett orsak! En flaska, gå ut eller vad som. Men inte i vasken!!!
 
  • Gilla
Maria T och 1 till
  • Laddar…
S Stefan1972 skrev:
Absolut, visst är det så men tar man killar rent generellt så tror jag nog de flesta har gjort sina behov åtminstone nån gång på sådant ställe som nån annan skulle kategorisera som äckligt .........
Undrar hur vi kvinnor lyckas klara av att inte pinka ner oss var och varannan dag trots att de flesta av oss inte sätter oss i handfat, trappuppgångar, offentliga rabatter etc så fort det trycker på lite.. :rolleyes:
 
  • Gilla
AndersPS och 4 till
  • Laddar…
Ilandsproblem. Urinet innehåller urinsyra, karbanid och urea och är en utmärkt avloppsrensare. Hantverkaren gjorde alltså gratisjobb. Fortsätt kissa i duschen. ;)
 
  • Gilla
civilingenjören och 5 till
  • Laddar…
A
Pytt Pytt skrev:
Undrar hur vi kvinnor lyckas klara av att inte pinka ner oss var och varannan dag trots att de flesta av oss inte sätter oss i handfat, trappuppgångar, offentliga rabatter etc så fort det trycker på lite.. :rolleyes:
Prostata(problem?) :thinking::)
 
  • Haha
  • Gilla
erik_83 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.