Tjena!
Nybörjare när det gäller hydrofor och husägande.
Jag skulle fylla på luft i hydroforen men nått gick fel så nu har jag bara vatten till duschen och till tvättstugan. Det kommer inget vatten till köket, toan eller kranen i toaletten.

Någon som vet vad som kan ha hänt??
Väldigt tacksam för svar.
 
Hur gick du tillväga med detta
 
L Lundahl91 skrev:
Någon som vet vad som kan ha hänt??
Väldigt tacksam för svar.
Du har stängt en kran?:thinking:
 
Va nere och prova vrida på handtagen med det kom inget vatten kranen i köket eller på toan. Dock har vattnet till toaletten börjat fungera så nu kan man spola som vanligt. Det började fungera igår kväll.
 
Jag gick till väga enligt denna bild med
Kompressor Schematisk bild av hydrofor och dess komponenter med underhållsinstruktioner.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

En kompressor med manometer och rörledningar i ett oisolerat utrymme med plast på golvet.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
Installation av kompressor och systemkomponenter på vindsutrymme med synliga rör och kablar.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
 
Du har ett reningsverk som samverkar med hydroforen. Byt rubriksättning på tråden så får du rätt hjälp.
Det är lite speciell med underhåll på de där.
 
Är det stor skillnad att fylla på luft i hydrofor när det är ihop kopplat med reningsverk?

Vad är en lämplig rubrik på ämnet tycker du?
 
Du har två utlopp från hydroforen ett går upp bakom tanken och ett går till en cirkulationspump, är den pumpen igång?
 
Hur vet jag om den är igång, det hörs ingenting ifrån den.
 
T topmount skrev:
Du har två utlopp från hydroforen ett går upp bakom tanken och ett går till en cirkulationspump, är den pumpen igång?
  1. Känner jag på den så känns det som att den är igång

 
Tack så mycket för alla svar. Det visade sig att Det hade kommit upp skit i silarna till kranarna och blivit stopp. Är där rost i rören någonstans då?
 
Hehe, det var FÖR simpelt fel den här gången alltså!

Nä, det beror inte på rost utan det blir avlagringar som lossnar när man ”gör nåt” typ fyller på luft, slår av vattnet en stund och slår på igen etc. Helt naturligt.

Kolla alltid silarna när du gjort något, det är en bra vana.
 
H hackatall skrev:
Hehe, det var FÖR simpelt fel den här gången alltså!

Nä, det beror inte på rost utan det blir avlagringar som lossnar när man ”gör nåt” typ fyller på luft, slår av vattnet en stund och slår på igen etc. Helt naturligt.

Kolla alltid silarna när du gjort något, det är en bra vana.
Haha ja precis!

Okej vad bra, då har jag lärt mig något nytt idag med. Tack så jätte mycket för hjälpen
 
  • Gilla
Andreas_kalmar
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.