N noupe skrev:
Detta är väl ett skämt? TS är helt handlingsförlamad, eller så är tråden ett skämt. Tröttsamt.

Om du mot förmodan är allvarlig så räknas innetemperatur under 18 grader i princip som en sanitär olägenhet. Se bla [länk]
Han mår nog inte riktigt bra. Så vi bör ta det lugnt.
Hyresvärden är enklaste svaret. Killen får ta på sig ordentligt till de är fixat.
 
  • Gilla
RACS
  • Laddar…
Skaffa el-element så får du lite extra värme i bostaden.

Vi har samma problem ett friskluftintag som sitter utan värmekäälla där det blåser in kallluft.
 
  • Gilla
Kretikos
  • Laddar…
Han var här och mätte i vardagsrummet var det 16,8 och i köket 14,7
Jag fick också ett värme element utav honom
 
  • Gilla
Måns. och 7 till
  • Laddar…
shc shc skrev:
Han var här och mätte i vardagsrummet var det 16,8 och i köket 14,7
Jag fick också ett värme element utav honom
BRA! Se nu till så att han agerar för att lösa problemet vad det nu än är och kontakta annars Hyresnämnden. Sluta tänk på eller prata om igentejpade ventiler. Huruvida du bör tejpa igen dem eller ej och den ventilationstekniska diskussionen som man med lätthet kan få på ett internetforum är helt ointressant. Ditt problem är inte ventilerna men givetvis kan du kortsiktigt minska inflöde av kall uteluft genom att stänga dem. Mer än så behöver inte sägas om saken.
 
Och ni som vill sitta läsa mina trådar på flashback hur min före detta misshandlade och våldtog mig så varsågoda:sweat: då har ni i alla fall något att göra denna lördag kväll
 
  • Ledsen
  • Wow
linneac och 4 till
  • Laddar…
Hyresvärden har gjort en vettig akutlösning och tittar sannolikt på en riktig fix på måndag. Det finns ingen anledning att dra in hyresnämnden och liknande. Hyresvärden gör det som förväntas.
 
  • Gilla
Nötegårdsgubben och 2 till
  • Laddar…
C Cordim skrev:
antar att du skämtar för det va bland det dummaste jag hört senaste tiden
Min arbetskollega gjorde så i hans hus för många år sedan. Han hade då bara luft/luft och den slutade fungera efter -20 grader. Så när han vaknade var det väldigt kallt. Så han öppnade och startade ugnen. Så det finns de som gör det
 
D Daniel 109 skrev:
Hyresvärden har gjort en vettig akutlösning och tittar sannolikt på en riktig fix på måndag. Det finns ingen anledning att dra in hyresnämnden och liknande. Hyresvärden gör det som förväntas.
Nej det är väl fullkomligt självklart att han inte ska dra in Hyresnämnden nu. Precis som jag skrev är det ju däremot aktuellt om hyresvärden INTE gör något ytterligare för att åtgärda den misär-situation som lägenheten befinner sig i, utan helt sonika lämnar TS med ett elektriskt värmeelement och igentejpade friskluftsventiler i hans/hennes 14-gradiga lägenhet.
 
  • Gilla
RACS och 1 till
  • Laddar…
Magnus E K
ymmij12 ymmij12 skrev:
Min arbetskollega gjorde så i hans hus för många år sedan. Han hade då bara luft/luft och den slutade fungera efter -20 grader. Så när han vaknade var det väldigt kallt. Så han öppnade och startade ugnen. Så det finns de som gör det
Ja, jag vet andra som gjort så också när värmen tillfälligt fungerat dåligt eller varit allmänt otillräcklig. Någon får gärna förklara vad som är så dumt med det. Det är direktverkande el förstås så inte så effektivt, men det finns ju fortfarande många hus som värms så helt och hållet. Jag förutsätter nu att det är en gammal vanlig ugn, inte någon hypermodern med induktion-transduktion-reduktion för då går det nog inte. Sen kan man ju passa på att göra rent den (behöver antagligen göras ändå) innan den används till matlagning igen ifall man är orolig för att det samlats damm och skräp i den.
 
I inlägg #18 är där två bilder på ventiler! Mynnar dom på utsidan av huset?
För är dom nyligen ditsatta av klåpare så tar dom bort luften som skall utgöra isoleringen i väggen, och den får då ersättas med ny kall luft! Då är det inte konstigt att det är kallt i lägenheten.
 
  • Gilla
Ingemar O
  • Laddar…
M
shc shc skrev:
Precis som rubriken lyder, det är endast 13 grader i min lägenhet!!!

Jag kan inte befinna mig i varken vardagsrum eller kök för jag sitter och skakar så mycket jag fryser. När jag ska sova har jag flera täcken på mig och huvtröja.

Elementen är på, de är ljumma, inte jätte varma.

Men problemet är vita luckan som släpper in jätte kall luft. Som jag både har i kök och vardagsrum.

Jag har lagt handen och det känns hur jätte kall luft kommer in (troligen utifrån??)

Nu vet jag inte om det är bra om jag tejpar för luckan i både kök och vardagsrum så inte kalla luften kommer in. Får man ens göra det?

Vad ska temperaturen ligga på inne i en lägenhet?
Det brukar vara så i lägenheter presis när det växlar om från varmt till kallt, dom drar igång värmen alldeles för sent, nu vet jag inte om du bor i hyres eller bostadsrätt, men i hyres så kontakta vaktmästaren, dom måste hjälpa dig, hade detta problem när jag bodde i hyres för ett antal år sen, då köpte dom ut elelement, termometer, kollade element mm, så de vart bra till slut... Lycka till
 
M
shc shc skrev:
Och ni som vill sitta läsa mina trådar på flashback hur min före detta misshandlade och våldtog mig så varsågoda:sweat: då har ni i alla fall något att göra denna lördag kväll
Ehh va?
 
M Zolt skrev:
Ehh va?
Ja det är flera här som tydligen gör det och som behlver påpeka det...
 
shc shc skrev:
Och ni som vill sitta läsa mina trådar på flashback hur min före detta misshandlade och våldtog mig så varsågoda:sweat: då har ni i alla fall något att göra denna lördag kväll
Om du hyr och betalar hyra ska din hyresvärd se till att du har det varmt och skönt i lägenheten. Du ska inte behöva eller försöka fixa något själv.
 
shc shc skrev:
Och ni som vill sitta läsa mina trådar på flashback hur min före detta misshandlade och våldtog mig så varsågoda:sweat: då har ni i alla fall något att göra denna lördag kväll
Det var nog inte den vi tänkte på i första hand. Har för övrigt inte läst den tråden.
Bra att de hjälpte dig med värmen iaf.
Ta hand om dig.
 
  • Gilla
kimse944 och 1 till
  • Laddar…
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.