Status
Inte öppen för fler kommentarer.
Härligt att du fixa till alla smågrejer som man oftast "glömmer" bort.
Vi fixade med till allt smått, sen sålde vi
Konstigt att man kan fixa färdigt till någon annan men inte till sig själv.
Men nu hoppas jag ni ska bo kvar
 
P Pappa1986 skrev:
Härligt att du fixa till alla smågrejer som man oftast "glömmer" bort.
Vi fixade med till allt smått, sen sålde vi
Konstigt att man kan fixa färdigt till någon annan men inte till sig själv.
Men nu hoppas jag ni ska bo kvar
Ja vi ska bo kvar. Vi bygger kanske nytt om 10 år, beroende på hur stökigt högstadiet fortfarande är här då :)
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja vi ska bo kvar. Vi bygger kanske nytt om 10 år, beroende på hur stökigt högstadiet fortfarande är här då :)
Har ni mycket problem med högstadiet idag?
Sånt är drygt
 
P Pappa1986 skrev:
Har ni mycket problem med högstadiet idag?
Sånt är drygt
Ja vad man hör och läser så är där mycket knark och bråk. Det har nog lugnat ner sig där lite men för ett par månader sedan var polisen där varje dag då föräldrar kom till skolan för att ”lösa” saker och ting. Men grabben är 2 så det dröjer :)

Rikskändisen Nano hade sina barn där och de har valt att flytta här ifrån nu pga skolan för barnen. Sen får man ta det med en nypa salt men det lät inget vidare. Det var iofs mellanstadiet...
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Ja vad man hör och läser så är där mycket knark och bråk. Det har nog lugnat ner sig där lite men för ett par månader sedan var polisen där varje dag då föräldrar kom till skolan för att ”lösa” saker och ting. Men grabben är 2 så det dröjer :)

Rikskändisen Nano hade sina barn där och de har valt att flytta här ifrån nu pga skolan för barnen. Sen får man ta det med en nypa salt men det lät inget vidare. Det var iofs mellanstadiet...
Fy fasen. Helt sjukt ju.
Kan kanske även påverka huspriserna med?
Tyvärr är det mycket knark och bråk på många skolor i vårat avlånga land.
 
P Pappa1986 skrev:
Fy fasen. Helt sjukt ju.
Kan kanske även påverka huspriserna med?
Tyvärr är det mycket knark och bråk på många skolor i vårat avlånga land.
Jag skulle säga att priserna ligger där de gör pga det och att det är 2 mil till Halmstad. Blir skolan bra så ökar nog bara priserna :). Det är ett 70-talsområde så det är generationsskifte här så det flyttar in en hel del, precis som vi gjorde :)
 
Ramnemark Ramnemark skrev:
Jag skulle säga att priserna ligger där de gör pga det och att det är 2 mil till Halmstad. Blir skolan bra så ökar nog bara priserna :). Det är ett 70-talsområde så det är generationsskifte här så det flyttar in en hel del, precis som vi gjorde :)
Aha oki, ja då ska ni nog få betalt den dagen ni väljer att sälja :D
 
P Pappa1986 skrev:
Aha oki, ja då ska ni nog få betalt den dagen ni väljer att sälja :D
Det värderades till ungefär dubbelt så mycket som jag har lån på, men jag har lagt ner rätt mycket på renoveringarna så jag ligger nog inte på någon jättevinst. Slår man ut de på arbetstid och kostnad renovering så hade jag nog tjänat mer att jobba på jobbet :)
 
  • Gilla
Pappa1986
  • Laddar…
Åsa Lund
Mer tillfredställande att jobba för sig själv än för chefen många gånger. Den känslan går inte värdera i pengar
 
  • Gilla
13th Marine och 4 till
  • Laddar…
Så här ser orginalet ut. Det går inte att göra eftersom jag bara har en vindskiva.
Ett svartmålat vindskivor på en byggnad, en är originalstorlek och en annan är 10 cm kortare och sågad i kant.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Så här ser förslaget ut som ni såg innan
Del av ett hus med vindskiva och takfot under grå himmel, som ett exempel på husets originaldesign.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder

Och så här ser ett annat förslag ut. Den är 10 cm kortare och sedan sågad lite likt den gamla. Jag gillade inte hur detta blev, men längden kanske är lagom :)
Vinkelvy av en husgavel med vindskiva och stuprör, intill en stege under en grå himmel.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder
En vindskiva på en byggnads hörn med nedrör och fasad i bakgrunden, inlagt av en användare i en byggforumdiskussion.
Inloggade ser högupplösta bilder
Skapa konto
Gratis och tar endast 30 sekunder


Vad tycker ni? Har ni förslag?
 
richardtenggren
Jag antar att den behövs för att dölja brädan bakom hängrännan?
 
richardtenggren richardtenggren skrev:
Jag antar att den behövs för att dölja brädan bakom hängrännan?
Ja, och det är en glipa mellan brädan bakom till den nya vindskivan då det var dubbla vindskivor innan. Man skulle kunna klyva en 145x22mm och limma i men det känns lite sunkigt :)
 
  • Glipa mellan takbrädan och ny vindskiva på en husexteriör i skymningen.
    Inloggade ser högupplösta bilder
    Skapa konto
    Gratis och tar endast 30 sekunder
richardtenggren
Ja, för det är ju snyggt med enbart en vindskiva, men det blir inte snyggare att sätta en till bräda som sticker ut så lite som möjligt, dvs lika mycket som den bakom hängrännan?

Det känns som att det kommer bli mer iögonfallande om du kör enligt dina två förslag jämfört mot att bara ha det som det var tidigare, även om det kommer blir annorlunda vid just altantaket?
 
Det blir likadant på 4 sidor av huset och 4 sidor av garaget. :thinking:
 
richardtenggren
Jo det förstod jag, det var inte så jag menade, det blev nog lite otydligt. De där extra bitarna kommer ju ge lite ”snickarglädje”-vibbar och samtidigt synas tydligt.
Om man kör med dubbla vindskivor så kommer de att smälta ihop och bli ganska diskreta även om det blir annorlunda vid just uterummet.

Men jag skulle kört på den översta om jag var tvungen att välja :)
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.