Hej

Skall sätta in en 100W solpanel på friggeboden och undrar om det är någon som har bra erfarenheter från någon affär (online eller i Göteborg) att köpa det ifrån.

Det går halvbra för mig nämligen. Försökte först med sunwind och deras site låter mig inte mata in företagsadress. Sen prövade jag 24volt.eu men absolut inget händer när jag försöker registrera mig där.

Så, nån annan site som faktiskt fungerar? Tips nån?
 
Mindre enkla paneler hittar du ofta på marintillbehörsbutiker fast jag kanske missar något uppenbart här i kravställningen? Alt tex Kjell och motsvarande som tex denna
 
M myrstack skrev:
Mindre enkla paneler hittar du ofta på marintillbehörsbutiker fast jag kanske missar något uppenbart här i kravställningen? Alt tex Kjell och motsvarande som tex denna
Ja just det, tänkte inte ens att kolla på Kjell... Deras sortiment var trist nog inte så stort så den dom hade var snäppet för stor för att få plats.
 
Ingen av dom tipsade ställena hade rätt storlek trist nog.

Fler tips?
 
Vilka mått är " rätt storlek" ?
 
Hade spanat in en som var 1195 x 541, det verkar vara en rätt vanlig storlek. Det får inte plats med mer än 55 cm på höjden nämligen.
 
M Maximarcus skrev:
[länk]
Seasea i Göteborg hade paneler i lager ifall nån annan blir sugen.
 
fubar fubar skrev:
Hur är det med Conrad?
[länk]
Hade säkert varit bra men jag ville hitta nån i Göteborg för att slippa betala postnord några hundra för att krossa min panel...
 
Det finns firmor som pysslar med 24 Volt,
https://24volt.eu

kan det vara någonting?
 
100W paneler är dyrt bajs gjort för att tjäna pengar på lättlurade husbilsägare. Köp en riktig 24Volts 60 eller 72cells panel istället. En 250-300W panel är i samma prisklass som en 100W 12Vpanel.
 
Vi vill skicka notiser för ämnen du bevakar och händelser som berör dig.